Avatar billede plovski Novice
18. marts 2009 - 11:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

RAM, der er kompatibel med Corsair TWINX2048-4000PT

Hej gode folk på eksperten. Jeg har tænkt på, at jeg vil forøge min ram-beholdning fra to til fire. I min maskine (*) har jeg to ramstænger hver på 1 gb (184 pins) af mærket Corsair (TWINX2048-4000PT) der, da jeg købte dem i sin tid kostede ca 1500 kr. Nu er mit spørgsmål, om der er noget problem i at supplere med ram af et andet fabrikat, men med de samme specifikationer (Jeg har ikke fundet nogen der sælger RAM magen til den, jeg har i forvejen). Endvidere er spørgsmålet, om jeg skal købe én 2 gb stang, eller 2 gange 1 gb.

Allerbedst vil det være, hvis nogle har et konkret forslag til indkøb...

*
Bundkortet: Asus A8N32-SLI/Deluxe, nForce4 SLI
Processoren: Amd 64 X2 4400
Grafikkortet: Inno3d 800 GT med 512 Gb Ram
Jeg kører XP 64 bit

Venligst PF
Avatar billede john.doe Nybegynder
18. marts 2009 - 13:21 #1
Det er ikke vigtigt med fabrikat, du kan godt bruge Kingston f.eks.
Jeg ville købe 2*1gb, for at udnytte dual funktionen, er heller ikke sikker på at du kan putte mere end 1gb per sokkel, da max er 4gb.
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=qTm2JotIWNbpEVrX
Avatar billede plovski Novice
24. marts 2009 - 17:06 #2
Tak. Kingston spiller!