Avatar billede kaspertor Novice
19. marts 2009 - 18:39 Der er 5 kommentarer

Ny computer - Flyt filer fra gammel HD med beskyttelse

Hej alle!

Har lige fået ny computer! Jeg tager min gamle harddisk (sata) med over i den ny!

Nu vil jeg så gerne flytte filerne fra min gammel konto til den nye harddisk.

Men dette kan jeg ikke få lov til.

Kørte med windows xp før, og gør jeg igen! Problemet er nok, at filerne på den gamle harddisk var beskyttet af login på det gamle xp.

Så nu kan jeg ikke få adgang til dem på den nye pc.

Hvad gør jeg?

Mvh

Kasper
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. marts 2009 - 18:54 #1
Hvordan tilgår du filerne?

Hvilke fejl får du?
Avatar billede kaspertor Novice
19. marts 2009 - 18:58 #2
Jeg går ind på den "gamle" harddisk hvor filerne ligger. Prøver at åbne mappen hvor de ligger eller bare at kopiere den over på den ny harddisk.

Når jeg prøver at gå ind i den siger den:

E:\Documents and setting\Kipparh er ikke tilgængelig

Adgang nægtet

Når jeg prøver at kopiere siger den:

Det er ikke muligt at oprette eller erstatte Kopi af Kippar: Adgang nægtet

Kontroller, at disken ikke er fuld eller skrivebordsbeskyttet og at filen ikke er i brug.

Har jeg prøvet, men virker ikke
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2009 - 18:59 #3
Sådan overtages ejerskab af en mappe
Bemærk! Du skal være logget på computeren via en konto med administrative legitimationsoplysninger. Hvis du kører Microsoft Windows XP Home Edition, skal du starte computeren i fejlsikret tilstand og derefter logge på via en konto, der har administrative rettigheder, før du kan få adgang til fanen Sikkerhed.

Hvis du bruger Windows XP Professional, skal du deaktivere Simpel fildeling. Som standard bruges Simpel fildeling i Windows XP Professional, når der ikke er noget domæne tilsluttet.

Yderligere oplysninger om, hvordan dette skal gøres, finder du ved at klikke på nedenstående artikelnummer for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
307874  Sådan deaktiverer du simpel fildeling og angiver tilladelser til en delt mappe i Windows XP (artiklen er evt. på engelsk)
Sådan overtages ejerskab af en mappe:
1.    Højreklik på den mappe, du vil overtage ejerskabet af, og klik derefter på Egenskaber.
2.    Klik på fanen Sikkerhed, og klik derefter på OK på sikkerhedsmeddelelsen, hvis en sådan bliver vist.
3.    Klik på Avanceret, og klik derefter på fanen Ejer.
4.    Klik på dit brugernavn på listen Navn, eller klik på Administrator (hvis du er logget på som administrator), eller klik på gruppen Administratorer. Hvis du vil overtage ejerskabet af mappens indhold, skal du markere afkrydsningsfeltet Erstat ejer af underbeholder og objekter.
5.    Klik på OK, og klik derefter på Ja, når du får vist følgende meddelelse:
Du har ikke tilladelse til at læse indholdet af mappenmappenavn. Vil du erstatte mappens tilladelser med tilladelser, der giver dig fuld kontrol?

Alle tilladelser bliver erstattet, hvis du klikker på Ja.
Bemærk! mappenavn er navnet på den mappe, du vil overtage ejerskabet af.
6.    Klik på OK, og anvend derefter igen de tilladelser og sikkerhedsindstillinger, der skal gælde for mappen og dens indhold.
Sådan overtages ejerskab af en fil
Bemærk! Du skal være logget på computeren via en konto med administrative legitimationsoplysninger.

Sådan overtages ejerskab af en fil:
1.    Højreklik på den fil, du vil overtage ejerskabet af, og klik derefter på Egenskaber.
2.    Klik på fanen Sikkerhed, og klik derefter på OK på sikkerhedsmeddelelsen, hvis en sådan bliver vist.
3.    Klik på Avanceret, og klik derefter på fanen Ejer.
4.    Klik på Administrator på listen Navn, eller klik på gruppen Administratorer, og klik derefter på OK.

Administratoren eller gruppen Administratorer ejer nu filen. Fortsæt med trin 5, hvis du vil ændre tilladelserne for filerne og undermapperne i denne mappe.
5.    Klik på Tilføj.
6.    Indtast den bruger- eller gruppekonto, som du vil give adgang til filen, på listen Skriv objektnavnet, der skal vælges (eksempler). Skriv for eksempel Administrator.
7.    Klik på OK.
8.    På listen Gruppe- eller brugernavne skal du klikke på den ønskede konto og derefter markere afkrydsningsfelterne for de tilladelser, du vil tildele den pågældende bruger.
9.    Når du er færdig med at tildele tilladelser, skal du klikke på OK.

havde glemt jeg havde det liggenbde men måske kan det give dig en ledetråd.
Avatar billede kaspertor Novice
19. marts 2009 - 19:06 #4
Hej Treatmenice

Kan desværre ikke bruges, kan ikke logge ind på den gamle administrator, kun den nye! Kan ikke se fanebladet "sikkerhed" må være derfor :S

Jeg prøver at læse det hele igennem kan være der er nogle guldkorn, men ikke lige umiddelbart
Avatar billede vejmand Juniormester
19. marts 2009 - 19:30 #5
Husk at starte i fejlsikret tilstand, og logge på via en konto, der har administrative rettigheder.

Jeg er ret sikker på det vil funke, hvis du følger beskrivelsen fra treatmenice.....