Avatar billede lillholm Nybegynder
19. marts 2009 - 20:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tunnel i mellem linux og windows over nettet.

Hej alle

Jeg har en windows maskine på et lukket netværk.

En linux server hjemme hos mig selv med en fast ip direkte til nettet.

Imellem der skal jeg lave en tunnel som jeg kan route ud på eth2 på min linux server.

Jeg vil gerne ha alt trafik med ud på eth2 så jeg sende og modtage dhcp requests osv.

Faktisk vil jeg gerne have det til at virke så min eth2 port bliver som at sætte et netkabel til det lukkede netværk.

Jeg har mulighed for at bruge alle porte ud og forbinde til linux server..

Har kigget lidt på Layer 2 Tunneling Protocol(L2TP) men ved ikke helt om det kan løse mit problem.

Mit spørgsmål lyder så om der er nogen der ved hvad der kunne bruges til den tunnel?
Avatar billede lillholm Nybegynder
19. marts 2009 - 20:21 #1
"Jeg har mulighed for at bruge alle porte ud og forbinde til linux server.."

Der skulle nok ha stået

"Jeg har kan bruge alle porte og protokoller i mellem de to internet forbindelser."
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. marts 2009 - 22:17 #2
Jeg er ikke sikker på at Linux understøtter L2tp, men du kan bruge IPSec der er en fuld tunnel protokol. Et projekt som FreeSwan fungerer som VPN gateway på linuxen og windows understøtter IPSec out-of-the-box