Avatar billede old-faithful Praktikant
20. marts 2009 - 00:11 Der er 4 kommentarer

Hvilket harddisk-kabinet til Seagate 1.5 TB harddisk?

Hvis jeg køber en Seagate Barracuda harddisk 1.5 TB (http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=467410&Specs=true), og gerne vil have den sat til min computer via USB 2.0, hvilket hard disk kabinet skal jeg så vælge?

Mine kriterier er:
1. Skal fungere som ekstern harddisk (dvs. ikke intern)
2. Billigt (dvs. behøver ikke at være fancy, mærkevare eller liret)
3. Kabinet *skal* være kompatibelt med harddisken, og gerne udnytte overførselshastighed mv. så godt som muligt (harddisken bruger 7-pin Serial ATA-300)

Det er særligt 3. pkt. jeg er usikker omkring, da jeg gerne vil undgå at købe et kabinet, som ikke kan bruges til den pågældende harddisk.

Et link til f.eks. edbpriser.dk, ville være rart.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. marts 2009 - 01:45 #1
Ud over at du selvfølgelig skal have en kasse til 3.5 med
tilhørende strømforsyning, er det vigtigste vel, at du får
en Aluminiumkasse, for at komme godt af med varmen.
Der plejer at være en lille ventilator bag på kassen. Hvis det
er en plastik kasse - eller aluminium foret plastikkasse, skal
ventilatoren køre så vildt, at den før eller siden vil begynde
at hyle. Når det er aluminium kan man ofte undlade at bruge
ventilatoren.
Der findes en del modeller. Nogle skal skrues sammen, på andre,
nyere modeller, kan man bare tage et bagstykke af, og putte
disken ind. Men hvis det kun er til een disk, som skal sidde der
permanent, kan det jo være ligemeget.
Avatar billede old-faithful Praktikant
20. marts 2009 - 18:00 #3
Tak for begge jeres indlæg.

@john_stigers:
Jeg har et par (små) supplerende spørgsmål:

1) Hvordan lykkedes det dig at kun finde ATA-300 kabinetter? Jeg kunne ikke se en sådan indstilling i avanceret søgning. Findes der måske et synonym, som EDB-priser anvender i stedet for ATA-300?

2) Hvorfor siger du at dyrere er bedre? :-)
Avatar billede old-faithful Praktikant
26. marts 2009 - 18:11 #4
Ingen kommentarer? :-)