Avatar billede sverreq Praktikant
20. marts 2009 - 15:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gem kopi af forespørgsel lokalt

Jeg har adgang til en stor mængde data i Access 'ude i byen' på en fjern server. Her har jeg samlet en mængde data i en forespørgsel, som jeg gerne vil gemme lokalt og arbejde på lokalt.

Men hvordan gemmer jeg den enkelte forespørgsel, så jeg kan hente den ind i en nyoprettet database (lokalt)?

Mvh
Sverre
Avatar billede jensen363 Forsker
20. marts 2009 - 15:13 #1
Hvis du vælger at gemme din forespørgsel som en tabeloprettelses-forespørgsel, henter/gemmer du den aktuelle forespørgsel som en lokal tabel i din database
Avatar billede sverreq Praktikant
20. marts 2009 - 15:24 #2
Ok tak (hvordan gemmer jeg forespørgselen som tabeloprettelses-forespørgsel?)
Avatar billede jensen363 Forsker
20. marts 2009 - 15:29 #3
Vælg først at gemme forespørgslen som en Tabeloprettelsesførespørgsel, eller Make Table query

Der er en funktion/menu hvor du kan gøre dette fra ...

Herefter afvikler du den som du ville gøre normalt, men istedet for at se data fra din eksterne server, gemmes en kopi i din database i stedet
Avatar billede mugs Novice
20. marts 2009 - 15:30 #4
Du kan også prøve at gemme dine tabeller som sammenkædede tabeller, d.v.s. at tabellerne stadig ligger på serveren, men du opretter en kæde til dem. Hver gang du åbner tabellen vil denne blive opdateret fra serveren. Du kan ikke rette i designet, da tabellerne som sagt ligger på serveren.

Du gør det ved at oprette en ny tom db og i menuen filer > Hent eksterne data > Sammenkæd browser du igennem drevene / bibliotekerne og finder den korrekte db. Så får du mulighed for at sammenkæde een eller flere tabeller til din lokale maskine.