Avatar billede JenZen Novice
22. marts 2009 - 13:37 Der er 1 løsning

Connectionstring i IIS7 virker bare ikke...

<%
set Conn = Server.createobject("adodb.connection")
conn.Open "DBQ="& Server.MapPath(".") &"/DB/DB.mdb; DefaultDir=DBQ="& Server.MapPath(".") &";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"
SQL = "SELECT Status FROM Status"
Set Status = conn.ExeCute(SQL)
%>

Ovenstående har jeg brugt 10000 gange, men kan ikke få det til at virke på iis 7.

Andre der har haft samme problem og evt. løsning?
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. april 2009 - 22:30 #1
Mit gæt er at du får blandet statisk og relaive stier i denne:

Server.MapPath(".") &"/DB/DB.mdb;

Server.Mappath giver en statisk sti eks:  c:\bla\bla

óg så sætte du en relativ /DB/ ind som del af den samlede sti så prøv at rette den til:

conn.Open "DBQ="& Server.MapPath("./DB/DB.mdb") &"; DefaultDir=DBQ="& Server.MapPath(".") &";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"

Du skal også huske at "." er lig stien til den ASP fil koden ligger i.

Samt prøv at skrive hvilken fejl du får, det vil gøre det lettere at hjælpe.