Avatar billede spm Nybegynder
25. marts 2009 - 13:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

bruge variabler fra funktion

hej.
jeg har en funktion der hedder:
function newwindow(dato,navn)
{
window.open('byt.php','byt vagt','width=300,height=200,resizable=yes');
}

længere nede på siden har jeg så et link <a href=newwindow(25-03-09,spm)
(eller faktisk flere forskellige link med forskellige datoer samt navne)

Hvordan får den den til at åbne vinduet med adressen: byt.php?dato=VARIABLE-DATO?navn=VARIABLENAVN

på forhånd tak
Avatar billede roenving Novice
25. marts 2009 - 17:22 #1
Meget simpelt og direkte:

function newwindow(dato,navn){
  window.open('byt.php?dato=" + dato + "?navn=" + navn,'byt vagt','width=300,height=200,resizable=yes');
}

I øvrigt skal kaldet jo være:

<a href="java script:newwindow('25-03-09','spm');" ...
Avatar billede roenving Novice
25. marts 2009 - 17:23 #2
*lol*, mellemrummet i ordet javascript må selvfølgelig ikke være der, men det ødelægger Eksperten åbenbart automatisk ,-(
Avatar billede spm Nybegynder
25. marts 2009 - 18:13 #3
hmm.. det vil ikke rigtigt ( har fjernet mellemrummet).

udmidlbart, mangler der så ikke en '  efter navn og lidt andet??
for det virker ikke :(
Avatar billede spm Nybegynder
25. marts 2009 - 18:21 #4
når jeg holder musen over linket kan jeg i bunden se at der står:
java script:newwindow('1237503600','soren')

jeg fandt fejlen i scriptet.

<SCRIPT language="JavaScript">
<!--hide

function newwindow(dato,navn){
  window.open('byt.php?dato=" + dato + "?navn=" + navn +"','byt vagt','width=300,height=200,resizable=yes');
}

der manglede "' efter navn +

men når den åbner vinduet står der bare:
"\" dato \"?navn=\" navn \" "  når jeg fremkalder variableren via GET
Avatar billede spm Nybegynder
25. marts 2009 - 18:46 #5
så virker den.
Der manglede et par af disse her: "" og disse her ''  (Jeg hader dem! ;) )
takker for hjælp.

svar?
Avatar billede majbom Novice
25. marts 2009 - 19:22 #6
ret lige:

<SCRIPT language="JavaScript">

til:

<script type="text/javascript">

som er lidt mere tidssvarende :)
Avatar billede roenving Novice
25. marts 2009 - 23:40 #7
Der skal ikke være noget efter + navn ...

-- men hvis det virker er det vel også i orden !-)

Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
25. marts 2009 - 23:44 #8
-- men til gengæld skal man (også jeg !-) huske at bruge den samme streng-afslutter før og efter strengen:

function newwindow(dato,navn){
  window.open('byt.php?dato=' + dato + '?navn=' + navn,'byt_vagt','width=300,height=200,resizable=yes');
}

-- og der skal window-name (her byt_vagt !-) være en gyldig javascript-identifier, som ikke må indeholde bl.a. mellemrum !o]
Avatar billede roenving Novice
02. december 2009 - 16:01 #9
-- og tak for point ;~}