Avatar billede quarkb Nybegynder
26. marts 2009 - 21:42 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

sammenlægning af værdier i db felter

Jeg har et lille problem med at få lagt summen af nogle felter sammen, felterne er tekst felter som kun indeholder tal, men felterne kan ikke ændres til tal felter i db, er der nogen måde hvor på disse kan ligges sammen?
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. marts 2009 - 09:20 #1
jeg ved ikke helt om jeg forstår dig spørgsmål. Vi du lave en summering af flere rækket eks:  SUM("kolA")
eller vi du lægge to kolonner sammen: kolA+kolB as sumAB

Hvis det er det sidste så har de fleste databaser konverterings funktioner som laver tekst om til hel tal eller decimal tal. CInt(kol) eller Cdbl(kol) eks:  CInt(kolA)+CInt(kolB) as sumAB
Avatar billede quarkb Nybegynder
27. marts 2009 - 09:30 #2
Jeg var faktisk selv kommet frem til denne løsning, som ligge meget tæt på dit forslag.

Total = cInt(rs.Fields("ManT")) + cInt(rs.Fields("TirsT")) + cInt(rs.Fields("OnsT"))

Hvis du gerne vil kan du godt få 30 point for dit forslag.

:o)
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. marts 2009 - 09:05 #3
Jamen så er her et svar :-)
Avatar billede quarkb Nybegynder
28. marts 2009 - 11:10 #4
Lukkes