Avatar billede subscorpio Nybegynder
30. marts 2009 - 11:43 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Højreklik --> Ny: tekstfil VÆK!?

Kære Eksperter,

På mystisk vis kan jeg ikke længere oprette nye tekstfiler, ved at "højreklikke" vælge "ny" … den er bare væk!?

Jeg har forsøgt mig at få den tilbage ved hjælp af "Tweak UI" men selvom jeg giver den flueben, dukker den ikke op alligevel.

Hvad gør jeg nu? ... jeg står på nippet til at formatere maskinen, men det er jo lidt tosset og besværligt når maskinen ikke fejler andet.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2009 - 11:48 #1
det kan være iobit kan reparere den fejl.

Advanced SystemCare Free

den har en findktion indbygger under tilbehør der hedder genvej fixer.

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download

direkte download

http://download.cnet.com/3001-2086_4-10407614.html?spi=adacb3cf02edb5e38e2d2217d54aa99b&part=dl-6271865

m.v.h
Avatar billede vejmand Juniormester
30. marts 2009 - 12:09 #2
Eller en systemgendannelse:

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede subscorpio Nybegynder
30. marts 2009 - 13:00 #3
Jeg vil helst undgå at installere et program for at få det til at virke.
Men nu tager jeg lige sikkerhedskopi, og hvis der ikke er kommet en anden løsning i mellemtiden så vil jeg prøve "Advanced SystemCare Free" ad - treatmenice, har du selv god erfaring med programmet?

vejmand: god idé! Dog har jeg haft denne fejl i 3 uger, så det er ikke lige til at gå tilbage - og jeg så har jeg i øvrigt slået systemgendannelse fra, da jeg aldrig nogensinde har haft brug for det og det sjæler en del af maskinens kraft.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2009 - 13:37 #4
systemgendannelse er da udmærket men desværre virker det aldrig når man har brug for det eller sjældent.
"2
ja det har jeg men ikke lige med den funktion men er vidende om at den er i den. dermed ikke skrevet at den kan men det er vel et forsøg værdigt.

du kunne gå hen og blive glad for programmet og er knap så farligt for uøvede brugere som ccleaner. der er restore i programmet så helt galt kan det vel ikke gå.
jeg har aldrig været ude for det har lavet noget forkert.
det kan jo også rense din pc for skidt og møg og gamle ubrugelige rester i regedit. jeg plejer selv at gøre det men bruger da af og til programmet

hvis ikke du kan reparere den er der jo kun den lange vej og det er jo knapt så sjovt for at kunne lave genveje.
jeg har været ude for den fejl og dengang lavede jeg en nyinstall fordi at det var på tide.

det her er en prøve på en ny uplad side - den gamle jeg brugte lukker.

http://www.freeimagehosting.net/uploads/fe79ab5485.jpg

eller denne her.

http://www.freeimagehosting.net/uploads/fe79ab5485.jpg
Avatar billede subscorpio Nybegynder
30. marts 2009 - 14:32 #5
Tak for Screenshots - det ser rigtig spændende ud.
Nu har jeg siddet og leget med det, og jeg synes faktisk at det får min computer til at køre hurtigere.

Men jeg kan dog ikke lige finde der hvor jeg får "Ny tekstfile" tilbage til min "Opret ny" ...

Jeg vender tilbage, når jeg har rodet lidt længere med programmet.
Avatar billede subscorpio Nybegynder
30. marts 2009 - 14:47 #6
Nu sker der noget.

Under "Tilbehør" --> "Admin Værktøj"-fanen --> "Kontekst Menu Manager" - - -  --> "Ny"-fanen

Men det lader til at man kun kan "Fjerne" - har du et forslag?
Avatar billede subscorpio Nybegynder
30. marts 2009 - 15:00 #7
Avatar billede subscorpio Nybegynder
30. marts 2009 - 15:11 #8
Jeg vil gerne give jer hver 30 points som tak for hjælpen, smid svar hvis I ønsker det ;-)
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2009 - 15:23 #9
svar
Avatar billede vejmand Juniormester
30. marts 2009 - 16:06 #10
Okay.
Bare til info: Jeg er bestemt ikke enig med treatmenice i at systemgendannelsen sjældent virker.
Jeg mener det er et genialt værktøj, og derfor altid aktiveret hos mig.  :-)
Avatar billede subscorpio Nybegynder
30. marts 2009 - 16:14 #11
Problemet blev løst med følgende program: http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/shellnew.exe