Avatar billede kristianiversen Nybegynder
30. marts 2009 - 18:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre tekst i textarea via name

Hej eksperter.

Jeg ønsker at ændre indholdet i et textarea ved hjælp af dens name.

Det virker i firefox, men ikke internet explorer.

Udsnit af min kode:

Fra javascript.js:
function hent_intern_besked_skabelon(skabelonIndhold) {
    document.opretInternBeskedForm.opret_besked.innerHTML=skabelonIndhold;
}

Fra hovedsiden:

Dropdown boks der kalder funktionen:
<option value="01" onclick="java script:hent_intern_besked_skabelon('beskeden der skal indsættes i textarea');">Tryk her</option>";

Textarea:
<textarea name="opret_besked" rows="5" cols="3"></textarea>

Jeg har sat navnet på formen til 'opretInternBeskedForm'.

Håber I kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Kristian
Avatar billede olebole Juniormester
31. marts 2009 - 09:37 #1
<ole>

Et textarea's innerHTML og dets value er to meget forskellige ting  ;o)

document.getElementsByName("opret_besked")[0].value = skabelonIndhold;

- og så er innerHTML-property'en gammel, hamrende invalid kode, som tilmed har masser af yderst uheldige konsekvenser ... ikke mindst i forbindelse med formelementer  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede kristianiversen Nybegynder
31. marts 2009 - 21:20 #2
Hej ole.

Tak for hjælpen, det virker.

Jeg har også flyttet onclick funktionen fra <option>-tagget til <select>.

Venligst læg et svar.

Med venlig hilsen
Kristian
Avatar billede olebole Juniormester
31. marts 2009 - 23:09 #3
Selvtak - men mon ikke onchange på select'en er et endnu bedre bud?  =)
Avatar billede kristianiversen Nybegynder
01. april 2009 - 06:46 #4
Det tror jeg helt sikkert, at det er!
Avatar billede olebole Juniormester
01. april 2009 - 09:21 #5
Tak for points  ;o)