Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
31. marts 2009 - 17:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nyt hardware,kan ikke få 6gb. ddr3 ram til at køre

Har lige købt Intel Core I7 920 og mb.Asus P6T Deluxe V2 x58 DDR3
og Mushkin DDR3 PC3-1333 6gb. cl9 kit em3 (3x2gb)

resten af mit hardware:
første harddisk:WD.150gb.10000 omdr.
anden harddisk:WD:500gb.7200 omdr.
grafikkort:8800gtx
lydkort:Cretiv X-FI
PSU:Hiper modulær 580w.
skærm:Samsung 2232BW

jeg kører win 7 64bit ind,og da den er færdigt med install.så vil den genstartet også sker der ikke mere(så vidt jeg husker stod der i bios kun 4gb.ram)
Jeg tog så 1 klodser ud,så kunne den godt starde op igen,men den registaer kun 2gb.ram.
En ven siger at på asus hjemmeside står der at mb. skal have min.650w.og på æsken står der 600w.
Får den for lidt strøm,så den ikke kan trække det hele.
Det skulle være så godt ,men blev noget skidt!
så gode råd modtages med stor glæde!
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2009 - 20:37 #1
Er Win7 ikke stadig beta?
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
31. marts 2009 - 20:50 #2
Jo det er,og?
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2009 - 21:11 #3
Du kunne prøve med Xp el. Vista hvis du har dette...
Virker det der, er det pga. betaen...
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
01. april 2009 - 14:53 #4
jeg har XP PRO 32bit,så ja det kunne være at jeg skulle inst. xp bare for at se om mit nye hardware virker.
På mit gamle hardware kørte win 7 fint,men det var jo også 32bit.Så idag eller i morgen prøver jeg det og kommer med en tilbage meldingen.
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
02. april 2009 - 20:03 #5
så har jeg install. xp pro,og den kan kun se 2gb. ram der er 4gb. ram i nu.I bios siger den også 2gb.
Jeg kørte en test med 3Dmark06,den siger at der er 3050mb. ram i,mit grafikkort har 762 så det passer meget godt.
Hvis pcer har stået en halv time tid,så slukker den skærmen(tænde knappe står og blinker)og jeg har meget svært ved at få den igang igen,må som regel koldslukke den.også starde op igen.
Hvad du/i der kan være galt?
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
19. august 2010 - 22:14 #6
vuti lukket