Avatar billede benner Nybegynder
01. april 2009 - 14:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Excel 2007: vildkårlig tastetryk hopper til andre felter, frem for at skrive bogstaverne

Hej
Jeg har et besynderlig problem i Excel 2007 kørende på en Vista maskine.

Nogle gange når jeg åbner er regneark, og vil rette i et felt eller blot skrive nye oplysninger i et tomt felt, så i stedet for at skrive de konkrete tegn, så hopper fokus til et andet feltet oftest det til højre, men nogle gange til første felt i næste linie. Selv F2-tasten hopper til næste felt, frem for at sætte markøren så man kan regigere indholdet i feltet.

Eneste måde jeg har fundet til at sætte markøren, så man kan skrive i feltet, er ved at dobbeltklikke med musen i feltet.

Jeg har set problemet i flere forskellige regneark, men jeg kan ikke fremprovokere problemet.

Er der nogle som har en ide om hvad det kan skyldes?
Avatar billede panebb Novice
01. april 2009 - 16:00 #1
Jeg har samme problem, fik at vide at det er en fejl i excel. Men det vil være lækkert, hvis nogen har en løsning.
Avatar billede ebea Ekspert
01. april 2009 - 19:25 #2
Har også selv haft samme problem. Mit problem opstod da jeg installerede den Danske sprogversion; efterfølgende fandt jeg ved at Google lidt rundt på nettet, et Link til en rettelse hos Microsoft. Dette løste mit problem med denne fejl.
Jeg har dog lige forsøgt om jeg kunne finde et Link til denne rettelse, men har ikke kunnet finde den umiddelbart, men som skrevet, hentede jeg den hos Microsoft, og som jeg husker det, var det en fejl som har eksisteret længe hos Microsoft, og som ikke bliver rettet ved normale opdateringer.
Avatar billede ebea Ekspert
01. april 2009 - 19:33 #3
Prøv evt. dette Link, som er opdateringen til Dansk sprogpakke (SP1). Husker ikke om det var dette link jeg brugte, eller en anden opdatering (det er nogen tid siden).

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=1f5c7d10-b4f9-482d-b0e5-9547a7f508e5
Avatar billede benner Nybegynder
02. april 2009 - 08:48 #4
Jeg kan se at linket er til sprogpakken til Office 2007.
Jeg søgte derfor efter Office MUI 2003, og fandt en SP3, men den kunne jeg heller ikke installere.
Andre gode forslag?
Avatar billede ebea Ekspert
02. april 2009 - 16:49 #5
Jeg vedlægger et Link her, til en rettelse på problemet. Når i kommer til siden med Download af rettelsen, skal i angive Jeres email adresse, hvorefter Microsoft sender jer et Link til rettelsen.

http://support.microsoft.com/hotfix/KBHotfix.aspx?kbnum=942430&kbln=en-us
Avatar billede benner Nybegynder
03. april 2009 - 11:13 #6
I mit tidligere svar blanede jeg to spørgsmål sammen.
Det viste sig at det første link var til SP1 som jeg allerede havde installeret. Dermed gav det ingen forskel.

Andet link blev installeret uden problemer, men da fejlen er periodisk, kan jeg ikke endnu sige om det har hjulpet, men indtil videre har jeg ikke haft problemet.
Avatar billede benner Nybegynder
17. april 2009 - 13:40 #7
Det lader til at det var løsningen, jeg har ikke bemærket det siden.
Ebea læg et svar hvis du vil vil have pointene, og tusind tak for hjælpen.
Avatar billede ebea Ekspert
17. april 2009 - 15:03 #8
OK! ☺