Avatar billede hottadpole Nybegynder
01. april 2009 - 18:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg bruge for at køre HDMI?

Som overskriften antyder er jeg totalt blank hvad angår HDMI. Det der skal forbindes er 1 af mine 2 ATI/Sapphire 3870x2 med et nyt Sony tv. ATI kortene har udover de forventede DVI stik et lille rundt stik der ender i en rød, en grøn og en blå ledning. Jeg formoder det er noget tv-out som jeg heller aldrig har gjort i. Med andre or: hvad skal der indkøbes for at kunne bruge HDMI på mit nye fjernsyn?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
05. april 2009 - 11:17 #1
Det ser ikke ud til at jeg kan hjælpes ud af min uvidenhed, så jeg lukker og slukker.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. april 2009 - 11:27 #2
Det kan vi ikke have :)

Du skal bare bruge et dvi til HDMI kabel:

http://www.av-connection.dk/?ML=304
Avatar billede hottadpole Nybegynder
05. april 2009 - 12:37 #3
Den havde jeg næsten regnet ud. :) Følgende spørgsmål dukker så op. Da jeg ikke har HDMI på grafikortet skal jeg vel bruge en DVI-->HDMI adapter? Hvordan får jeg lyden med? Der er vel ikke audio med over DVI udgangen? Som du sikkert kan forstå er jeg totalt blank.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
05. april 2009 - 12:59 #4
Jeg burde selvfølgelig have nærlæst din kommentar. Havde ikke lige set der var DVI med i teksten
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. april 2009 - 16:40 #5
DVI kan godt overføre lyd.

Men når nu jeg tænker mig lidt om, så er det faktisk muligt, at du skal bruge den ATI adapter, som de gerne skulle være leveret sammen med kortet.

Herefter er det blot et almindeligt HDMI-kabel, der skal bruges.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
05. april 2009 - 17:31 #6
Du skal have tak. Kan jeg friste mid lidt points?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. april 2009 - 17:37 #7
Nej tak, så bare dit "suk" tidligere, så ville bare lige hjælpe :)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
05. april 2009 - 17:58 #8
He he. Ja, det er ikke nemt at være hjælpeløs.
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
05. april 2009 - 18:24 #9
DVI kan ikke overføre lyd, det kan kun HDMI