Avatar billede totalpc Seniormester
03. april 2009 - 14:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl efter jeg begyndte at rode tabeller ind i scriptet

Hej
Jeg har lavet noget ønskeliste script til min side. Det virkede fint funktionsmæssigt indtil jeg begyndte at ville gøre det lidt pænere med tabeller.
Problemet er nede ved: <%if rs2("reserveret")= false then %>Nej</td> Når reserveret er lig false så er de rykket en kolonne, men står pænt i den hvor reserveret er lig true. Nogle der kan se hvad jeg gør galt?

Noget andet er så at når jeg prøver at klikke på fjern eller vælg knappen nu, så kommer næste side med en "Command text was not set for the command object" Jeg har kun forsøgt at gøre det pænere. Den fejlbesked kender jeg ikke lige, hvad kan det skyldes?

<!--#include file="db.inc"-->
<%
begivenhed_id = request.querystring("begivenhed_id")
msg = request.querystring("msg")
strSQL = "Select begivenhed, dato, bruger from begivenhed where id=" & begivenhed_id
set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>
<table align ="left"">
<tr>
    <td align="left">Begivenhed: </td><td align="left"><B><%=rs ("begivenhed")%></b></td>
</tr>
<tr>
    <td align="left">Dato: </td><td align="left"><b><%=rs("dato")%></b></td>
</tr>
<tr>
    <td align="left">Oprettet af: </td><td align="left"><%=rs("bruger")%></td>
</tr>
</table>
<br><br><br><br><br>
<form action="wish_wish_reserver_gem.asp" method="post">
<table align="center"  width="100%">
    <tr><th colspan="5">Ønsker</th></tr>
    <tr><td align="left">Ønske</td><td align="left">Beskrivelse</td><td align="left">Reserveret</td><td align="left">Af</td><td align="left">Vælg</td></tr>
    <tr><th colspan="5"><hr></th></tr>
<%
strSQL2 = "Select id, wish, beskrivelse, reserveret, reserveret_af from wish where begivenhed_id=" & begivenhed_id
set rs2 = Conn.Execute(strSQL2)

If Not (rs2.BOF Or rs2.EOF) then
  Do While Not rs2.EOF
%>
<tr><td align="left"><%=rs2("wish")%></td><td align="left"><%=rs2("beskrivelse")%></td>
    <% if session("brugernavn")<>rs("bruger") then %><td align="left"><%if rs2("reserveret")= true then %>Ja</td><td align="left"><%=rs2("reserveret_af")%></td>
    <% if session("brugernavn")= rs2("reserveret_af") then%><td align="left"><INPUT TYPE="hidden" value="fjern" NAME="status"><INPUT TYPE="hidden" value="<%=rs2("id")%>" NAME="id"><INPUT TYPE="hidden" value="<%=begivenhed_id%>" NAME="begivenhed_id"><INPUT TYPE="submit" VALUE="Fjern" ALT="Fjern" NAME="Opdater"></td>
    <%End If%>
    <%else%>
    <td align="left"><%if rs2("reserveret")= false then %>Nej</td><td align="left">Ingen</td><td align="left"><INPUT TYPE="hidden" value="tilføj" NAME="status"><INPUT TYPE="hidden" value="<%=rs2("id")%>" NAME="id"><INPUT TYPE="hidden" value="<%=begivenhed_id%>" NAME="begivenhed_id"><INPUT TYPE="submit" VALUE="Vælg" ALT="Vælg" NAME="Opdater"></td></tr>
<%end if %>
<%else%>
<%End If%>
      <%
      rs2.MoveNext
  Loop
else
      response.write ("Ingen ønsker tilføjet endnu!")
End If
%>
<%
' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</form>
</table>
<table>
<tr>
    <td><%=msg%></td>
</tr>
</table>

<%if request.querystring("keyword") <> "" Then %>
<table>
            <tr>
            <td><a href="default.asp?sitepage=wish_search_db&keyword=<%=request.querystring("keyword")%>">Tilbage</a></td>
        </tr>
</table>
<%else%>
<table>
            <tr>
            <td><a href="default.asp?sitepage=wish_begivenhed_list">Tilbage</a></td>
        </tr>
</table>
<%End If%>
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. april 2009 - 15:11 #1
Et bud du får to <td align="left">  en før <%if rs2("reserveret")= true  og så en før du den med = false:

Så prøv at rette:

    <td align="left"><%if rs2("reserveret")= false then %>Nej</td>

Til dette:

    <%if rs2("reserveret")= false then %>Nej</td>
Avatar billede totalpc Seniormester
03. april 2009 - 19:12 #2
Jamen det virkede jo fint. Utroligt så "blind" man kan blive.
Har du så et bud på den anden fejl?
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e0c'
Command text was not set for the command object

Som jeg kan læse på nettet så kan det skyldes at der ikke kommer noget i sql-strengen.
Siden der modtager ser således ud (plus lidt mere)
<%
response.write ":" &request.form("status")
if request.form("status")="fjern" then
reserver = false
strSQL = "Update wish SET reserveret=" & reserver &",reserveret_af='" & session("brugernavn")& "' where id=" & request.form("id")
elseif request.form("status")="tilføj" then
reserver = true
strSQL = "Update wish SET reserveret=" & reserver &",reserveret_af='" & session("brugernavn")& "' where id=" & request.form("id")
else
End if

'response.write strsql
'Conn.Execute(strSQL)

her skriver den :
:tilføj, fjern, tilføj

Så et eller andet går der galt. Det underlige er bare at det virkede før jeg begyndte at rode med tabeller!
Avatar billede totalpc Seniormester
03. april 2009 - 21:51 #3
Tak for hjælpen. Fandt ud af det andet problem. Ryddede lidt op i koden og fandt ud af at formen ikke måtte ligge uden for hvert loop. Den er unik for hver!