Avatar billede stef_s Praktikant
04. april 2009 - 17:03 Der er 8 kommentarer

Harddisk regen program?

Har en bærbar hvor harddisken er delvist beskadiget, nogen der kender et gratis program der kan genskabe harddisken, har ikke været i stand til at finde andet et betalingsprogrammer :(
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2009 - 19:11 #1
"er delvist beskadiget," hvori består beskadigelsen??
Avatar billede stef_s Praktikant
04. april 2009 - 20:09 #2
Problemet er beskadigede sektorer.
Var istand til at formatere ved at benytte XP CD og en "hurtigt" formatering, da den springer fejl over, og det betyder desværre at kun de første 20% er blevet formateret korrekt.
Jeg har hørt at man kan forsøge at redde de beskadigede sektorer med programmer, og jeg vil gerne spare nogle penge ved at prøve.
Dog kan jeg ikke finde noget gratis, og så kunne jeg ligeså godt købe en ny harddisk som at købe et program.
Det er ikke filer jeg vil ha genoprettet.
05. april 2009 - 00:17 #3
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm + http://www.helgec.dk/killdisk.html

(Hvis den kommer igennem UDEN fejl så er HD'en OK... Hvis den fejler er HD'en lige til bidrag til "Hardwarekast stævne" *G*)
Avatar billede justrace Novice
05. april 2009 - 01:31 #4
...og en halvdød hdd er lidt tåbelig at bruge.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2009 - 09:12 #5
Du kan prøve at downloade og brænde www.helgec.dk/unik.iso - skal brændes som bootimage, se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html - boot op på cdèn og kør KILLDISK på din syge disk www.helgec.dk/killduisk.html - når killdisk er færdig - brug samme cd til at grundformatere fra DOS, opret en og kun en partition -> genstart -> formater med parametret /u altså
format c: /u  -> enter  -> genstart og kør en SCANDISK med overfladescanning, nu kan du visuelt konstatere om der findes "Bad sector" hvis de findes så kasser`disken
Guide til at formatere fra DOS på http://www.helgec.dk/format_floppy.html
Avatar billede off-line Nybegynder
05. april 2009 - 13:36 #6
Det du tænker på er formodenlig et disk analyse program fra
harddisk producenten. Ja det er rigtigt, at programmet - i nogle
tilfælde - kan reparere beskadigede kloster, så harddisken igen
bliver brugbar.
Sådanne programmer kan gratis hentes fra Producenternes hjemmeside, under support.
Avatar billede stef_s Praktikant
07. april 2009 - 04:16 #7
Nå, måtte så grueligt meget igennem :(
Har haft kørt en HDD regenerator boots CD på dyret og scannet, og det stod ikke til at repaair.
Fik den op og køre, driver på, windows opdateret, installerede western digital program der bad mig om at genstarte, og slam, windows kunne ikke starte, forfra igen....
Jeg har nu fundet frem til at sektorerne ligger fra 30GB-45GB, og har derfor oprettet 3partitioner, og undladet at formatere og bruge de 15GB hvor der er problemer.
Har ikke haft problemer endnu, så jeg krydser fingre :)
What to do with points?
Avatar billede off-line Nybegynder
07. april 2009 - 12:52 #8
Ja ok, men med en harddisk med dårlige sektorer, som ikke kan
repareres, er en ny HD nok bedre end krydsede fingre:)