Avatar billede avarta Praktikant
04. april 2009 - 17:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows lommeregner forsvundet

Hejsa.
Jeg er kommet ud får det lille, irriterende problem, at min Windows lommeregner er forsvundet. Det gælder både når jeg forsøger at åbne den med key commands og i selve tilbehørsmenuen i startmenuen.
Jeg har så vidt jeg ved ikke gjort noget aktivt for at slette den.
Hvordan kan jeg få den tilbage?

Jeg kører Windows XP...

Tak!
Avatar billede klaudi Ekspert
04. april 2009 - 17:30 #1
Key commands, mener du dette, Start>Kør, skriv calc.exe, OK

mvh klaudi
Avatar billede avarta Praktikant
04. april 2009 - 18:02 #3
Med key commands mener jeg ctrl+L eller min "lommeregnertast" på tasteturet. Når jeg starter lommeregneren fra "Kør", får jeg at vide, at den ikke kan finde stien.

Programmet i link nr. 2 fungerer. Dog kunne jeg godt tænke mig at kunne taste tallene ind med mit tastetur ligesom i den oprindelige Windows lommeregner i stedet for at skulle bruge musen.
Men det er en udmærket lappeløsning, så smid et svar, så du kan få nogle points. ;)
Det undrer mig dog stadig, hvordan lommeregneren pludselig kan forsvinde ud i den blå luft.
Avatar billede klaudi Ekspert
04. april 2009 - 18:26 #4
Her er calc.exe fra XP Pro, hent den og kopier den til C:\windows\system32
Når det er gjort finder du calc.exe og højre-klikker på den og opretter en genvej f.eks på skrivebordet
http://peecee.dk/upload/view/163443

mvh klaudi
Avatar billede avarta Praktikant
04. april 2009 - 18:53 #5
Super. Det virker! Mange tak for hjælpen.
Avatar billede klaudi Ekspert
04. april 2009 - 20:13 #6
Velbekommen