Avatar billede tille Nybegynder
07. april 2009 - 01:47 Der er 13 kommentarer

Wake On Wan

Hej

Jeg har støvet alle spørgsmål og guides herinde og mange andre steder igennem.

Jeg kan stadig ikke få Wake on Wan til at virke.

det virker indenfor 'murene'

jeg kan sende en magic packet til min Windows home server og så starter den op

men udefra virker det ikke.

jeg har forsøgt med min dynamiske ip adresse, den xx.dyndns.org adresse jeg har lavet og mange andre ting.

på port 2304 har jeg lavet port forwarding for ip 10.0.0.2, alså den interne ipadresse som min WindowsHomeServer har.

skal det istedet være den eksterne for zyxel routeren eller hvad skal der stå der ?.

i og med at det virker internt, går jeg ud fra at port nummer 2304 er den rigtige (det har jeg brugt en port sniffer til at finde frem til)

jeg har fulgt denne guide: http://www.smallnetbuilder.com/content/view/29941/53/

nogen er kan ringe nyt til sagen ?
Avatar billede stef_s Praktikant
07. april 2009 - 04:08 #1
Går alt andet fil overførsel til din server, uden problemer når det bliver gjort udefra?
Tvivler nemlig på at din router har en firewall der kører internt, da den i realiteten kun behøver at tjekke ting fra nettet af, derfor kan det være der problemet er, som du selv betvivler og det er den rigtige port etc.
Avatar billede tille Nybegynder
07. april 2009 - 09:23 #2
ingen firewall !?!

Det har jeg altid gået ud fra, men det kan da godt være

Det er en Zyxel P660H-D1 som jeg fik fra Cybercity

min gamle router fra TDC havde firewall, så det gik jeg bare ud fra at den nye også havde.

men ja jeg kan høre musik, streame film og ligge filer op uden problemer både udenfor og indenfor, når min WHS kører.

udover at jeg skal have fat i en softwarefirewall (nogen gode ideer ?), hvordan skulle det at jeg ikke har en firewall nu, så gøre at jeg ikke kan vække den udefra ?

vh

Peter
Avatar billede tille Nybegynder
07. april 2009 - 22:00 #3
Her er resultatet fra min sniffer,  port 2304 er den rigtige

-----Wake-On-LAN Magic Packet---------------------------
UDP Header:
    |-Source IP    :    8x.8x.2xx.2xx
    |-Destination IP    :    10.0.0.2
    |-Source Port    :    10222
    |-Destination Port    :    2304
    |-UDP Length    :    110
    |-UDP Checksum    :    50854
--------------------------------------------------------

min router port forwarding er så sat således op:

Service Name    Start Port    End Port Server IP Address
WOL              2304            2304      10. 0. 0. 2

hvorfor er der ikke hul igennem udefra ?
Avatar billede tille Nybegynder
08. april 2009 - 11:20 #4
"hul igennem udefra" er nok lidt upræcist :-)

jeg kan godt vække serveren fra pc'ere på lokalnettet, men ikke udefra, det var det jeg mente.

når den kører kan jeg alt det jeg vil på den,
håber der er nogen der kan komme med det rette hint
Avatar billede stef_s Praktikant
08. april 2009 - 14:57 #5
har du også forwardet andre porte til filoverførsel?
Det jeg mente med at der ingen INTERN FW var, at den tjekker fra nettet og ind, men ikke fra LAN til LAN, så man behøver ikke forwarde hvis man bare overfører over LAN.
Avatar billede tille Nybegynder
08. april 2009 - 15:32 #6
nej jeg har ikke forwardet andre porte.

jeg kan både vække og streame, kopiere med mere på LAN, på WAN kan jeg stadig streame, kopiere med mere, men ikke vække.

hvis jeg forstår dig ret, så vil jeg i aften forsøge at fjerne forwardingen, og se om jeg stadig kan vække fra LAN. kan jeg det er der noget galt med måden jeg forwarder på.
Avatar billede stef_s Praktikant
08. april 2009 - 15:43 #7
ja, synes det lyder som et port problem, men er ikke selv ekspert i det ;)
Dog hvis du sætter din port range fra start 1- end 65536, på 1 virtuel server forward, så burde den ikke blokere noget.
Avatar billede tille Nybegynder
08. april 2009 - 15:52 #8
jeg er heller ikke ekspert, langt fra derfor: vil det ikke dirigere al trafik til min WHS?
Avatar billede stef_s Praktikant
09. april 2009 - 04:18 #9
det vil jo bare gøre at FW ikke blokerer for noget, måske ikke så smart at ha fra altid, men man kan deaktivere den i kort tid, for at tjekke om det er problemet.
Avatar billede tille Nybegynder
09. april 2009 - 10:40 #10
min WHS er ikke en virtuel maskine, den er fysisk (en shuttle barebone jeg selv har bygget færdig, 2x 1TB diske og 4 GB ram og en celeron 480 cpu)

at videredirigere alle porte til den gjorde som frygtet at det var den eneste der kunne være på nettet.

anyway, nu spiller det.

jeg fandt en artikel på hardwareguide.dk hvor en bruger havde samme problem, og han ændrede subnet til 255.255.255.255 istedet for 255.255.255.0, når han sendte den magiske pakke 'udefra'.
det gjorde jeg også og så spillede det.

tak for forsøg der ihvertflad pegede mig i den rigtige retning

god påske
Avatar billede Beach Mester
09. april 2009 - 16:23 #11
Kan du kaste et link til den artikel du henviser til?

//B
Avatar billede tille Nybegynder
09. april 2009 - 17:43 #12
gerne
Det var den her:

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=396509&fid=9

og jeg brugte den her guide, for overhovedet at komme så langt

http://www.smallnetbuilder.com/content/view/29941/53/
Avatar billede Beach Mester
10. april 2009 - 01:39 #13
Kanon... Takker:-)

//B