Avatar billede gecko Nybegynder
07. april 2009 - 13:01 Der er 12 kommentarer

Problem med l'er i illustrator -> PDF

Hej

Jeg har flere gange oplevet et problem med l'er,
når jeg har outlined noget tekst til f.eks. et logo.
Det er som om illustrator/acrobat ser det som en
stroke og automatisk gør det bredere og længere.

Problemet ses ikke i illustrator - det er først når
jeg laver en pdf af filen.

Nogle der ved hvad der sker?

Der ligger et eksempel her: http://yfrog.com/0olerorlj
Avatar billede rumleskafte Nybegynder
07. april 2009 - 13:10 #1
Jeg ved ikke hvad problemet er skyldes, men hvis det bare er i logoer eller noget der ikke er brødtekst. Kan du bare lave det om til vector så er tekst informationerne ligegyldige.
Avatar billede gecko Nybegynder
07. april 2009 - 13:40 #2
Det er skam i vektor
Avatar billede grevlindgren Nybegynder
07. april 2009 - 17:17 #3
Hvad versioner arbejder du i?
Avatar billede gecko Nybegynder
07. april 2009 - 19:56 #4
Det er sket både i CS2, CS3 og CS4
Avatar billede kringleraket Nybegynder
08. april 2009 - 12:21 #5
Jeg tror bare at det er Adobe Reader/Acrobat's indstillinger i Page Display der driller.
Ser i'et ikke normalt ud, hvis du zoomer helt ind på det, eller åbner PDF'en i AI?
Du kan ændre Page Display indstillingerne under Preferences -> Page Display.
Avatar billede gecko Nybegynder
08. april 2009 - 12:46 #6
Det er det heller ikke - jeg har været alle disse indstillinger igennem.

Det ser dog helt fint ud når det åbnes i illustrator?!
Avatar billede kringleraket Nybegynder
08. april 2009 - 14:29 #7
Hvordan ser det ud hvis du zoomer helt ind i Acrobat/Reader?
Avatar billede gecko Nybegynder
08. april 2009 - 14:46 #8
Det ser stadig slemt ud
Avatar billede kringleraket Nybegynder
08. april 2009 - 14:57 #9
Tror ikke rigtigt noget at gøre, andet end at lade være med at outline  :-(

Du kan læse mere om problemet her:
http://forums.adobe.com/message/1312149#1312149
Avatar billede gecko Nybegynder
08. april 2009 - 15:30 #10
Når det er logoer, så er outline oftest den eneste mulighed.

Kommer der ikke en løsning, så får du point for din hjælp :-)
Avatar billede spe Nybegynder
08. april 2009 - 22:19 #11
En løsning kan måske være at du placere en hvid streg på dit i og indstiller stregtykkelsen så stregen tager så meget af bredden og toppen af i-et så du er tilfreds.
Så har du problemet i bunden som jo så også bliver skåret.
Det kan gøres ved at du tager en kopi af dit i (efter du har outlinet det) og bruger kommandoen Paste in Front /sætind forrest og giver kopien den hvide streg og ingen fyld. Med den hvide pil vælger du kun bundstregen og sletter den.
Det er lidt klamp men tja..
Avatar billede gecko Nybegynder
09. april 2009 - 09:45 #12
Spe > tja, men det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til - det er nemlig klamp. Desuden skal logoet/filen måske også kunne placeres på en farvet baggrund.

Der må simpelthen være en fornuftig løsning....