Avatar billede atra Nybegynder
07. april 2009 - 16:09 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Tabel problem

Hej

Jeg har lige lidt problemmer med følende tabel, eller det vil sige den virker fint og jeg får hentet min data.

Men hvordan får jeg den listed side by side lige nu kommer de bare på en lange række efter hinanden ?

<?php
while($rows=mysql_fetch_array($result)){
?>
<table width="400" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">

<tr>
<td>
<table width="400" border="1px" cellspacing="0" cellpadding="3">

<tr><td bgcolor="#cccccc" width="100" align="center"><div align="left"><strong>Name</strong></div></td>
  <td td bgcolor="#cccccc" width="400" align="center"><? echo $rows['name']; ?></td>
</tr>
<tr><td align="center"><div align="left"><strong>Lastname</strong></div></td>
  <td align="center"><? echo $rows['lastname']; ?></td>
</tr>
<tr><td td bgcolor="#cccccc" align="center"><div align="left"><strong>Email</strong></div></td>
  <td td bgcolor="#cccccc" align="center"><? echo $rows['email']; ?></td>
</tr>
<tr><td align="center"><div align="left"><strong>Username</strong></div></td>
  <td align="center"><? echo $rows['username']; ?></td>
</tr>
<tr><td td bgcolor="#cccccc" align="center"><div align="left"><strong>Password</strong></div></td>
  <td td bgcolor="#cccccc" align="center"><? echo $rows['password']; ?></td>
</tr>
<?php
}
?>
</table></td>
</tr>
</table>
<?php
mysql_close();
?>
Avatar billede spm Nybegynder
07. april 2009 - 16:20 #1
Vil du have det så i det øverste felt at der der står:
Name Lastname  Email  Username  Password

Thomas jensen thomas@jensen thomas thomas123
thomas2 jensen2 thomas2@jensen2 thomas2 thomas2345

osv ?
Avatar billede spm Nybegynder
07. april 2009 - 16:25 #2
for som det er nu, så bliver din tabel oprettet for hver bruger da den ligger inden for whileløkken.
prøv dette:

<table width="400" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr><td><strong>Name</strong></td><td><strong>Lastnamestrong></td><td><strong>Email</strong></td><td><strong>Username</strong></td><td><strong>Password</strong></td>
<?php
while($rows=mysql_fetch_array($result)){
echo "<tr><td>$rows[name]</td><td>$rows[lastname]</td><td>$rows[email]</td><td>$rows[username]</td><td>$rows[password]</td></tr>
}
mysql_close()
?>
</table>
Avatar billede spm Nybegynder
07. april 2009 - 16:26 #3
arg crab. efter <td>$rows[password]</td></tr> skal du lige huske et ";
dvs det skal se således ud:
<td>$rows[password]</td></tr>";
Avatar billede spm Nybegynder
07. april 2009 - 16:27 #4
Crab igen.

brug denne :)

<table width="400" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr><td><strong>Name</strong></td><td><strong>Lastnamestrong></td><td><strong>Email</strong></td><td><strong>Username</strong></td><td><strong>Password</strong></td></tr>
<?php
while($rows=mysql_fetch_array($result)){
echo "<tr><td>$rows[name]</td><td>$rows[lastname]</td><td>$rows[email]</td><td>$rows[username]</td><td>$rows[password]</td></tr>";
}
mysql_close();
?>
</table>
Avatar billede atra Nybegynder
07. april 2009 - 17:01 #5
Det var hurtigt :-)

jeg har siden liggende her http://wuz.dk/members.php.

men ja den opretter en tabel pr. medlem den henter, og sætter det på en lange kolonne.

Men så er det jeg vil dele det op i to kolonner istedet. :-)
Avatar billede atra Nybegynder
07. april 2009 - 17:03 #6
hov der kom lige et . med http://wuz.dk/members.php
Avatar billede spm Nybegynder
07. april 2009 - 17:23 #7
ahh på den måde. så må jeg desværre melde pas. Men udmidlbart så tror jeg du skal have inkluderet en variable der kan fortælle dig at for hveranden gang der skal den afslutte den yderste tabel for på den måde der vil du få det opstilt som du gerne vil.. (tror jeg)
Avatar billede majbom Novice
07. april 2009 - 19:06 #8
jeg forstår ikke hvad du vil have...

en tabel for hver bruger og så to ved siden af hinanden i stedet for under hinanden? lyder ikke så smart i mine ører, men jeg har sikkert misforstået det :)
Avatar billede atra Nybegynder
07. april 2009 - 19:30 #9
:) jeg vil have to kolonner med tabeller :)

jeg tegner og fortæller :)

[] = en tabel

eks. 1. = nuværende løsning
[]

eks. 2. = den løsning jeg gerne ville have :)

[][]

håber det hjalp :)
Avatar billede majbom Novice
07. april 2009 - 20:04 #10
okay, så er jeg med :)

hvis du nu laver en tabel med 2 kolonner og for hver brugerinfo du skal vise laver du:

en celle med en tabel i

samtidig har du en variabel (som spm er inde på) som bliver en større hver gang du laver en celle med tabel med brugerinfo når variablen er 2, afslutter du din tr og starter en ny, derefter nulstiller du variablen.

håber det giver mening :)
Avatar billede atra Nybegynder
07. april 2009 - 20:46 #11
jeg er ikke lige haj til det :/ det lykkes ikke rigtigt
Avatar billede majbom Novice
07. april 2009 - 21:03 #12
<table width="400" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>

<?php
$max_cols = 2;
$cols = 0;
while($rows=mysql_fetch_array($result)){
if($cols>$max_cols-1){
?>
</tr><tr>
<?php
$cols = 0;
}
$cols++;
?>
<td>
<table width="400" border="1px" cellspacing="0" cellpadding="3">

<tr><td bgcolor="#cccccc" width="100" align="center"><div align="left"><strong>Name</strong></div></td>
  <td td bgcolor="#cccccc" width="400" align="center"><? echo $rows['name']; ?></td>
</tr>
<tr><td align="center"><div align="left"><strong>Lastname</strong></div></td>
  <td align="center"><? echo $rows['lastname']; ?></td>
</tr>
<tr><td td bgcolor="#cccccc" align="center"><div align="left"><strong>Email</strong></div></td>
  <td td bgcolor="#cccccc" align="center"><? echo $rows['email']; ?></td>
</tr>
<tr><td align="center"><div align="left"><strong>Username</strong></div></td>
  <td align="center"><? echo $rows['username']; ?></td>
</tr>
<tr><td td bgcolor="#cccccc" align="center"><div align="left"><strong>Password</strong></div></td>
  <td td bgcolor="#cccccc" align="center"><? echo $rows['password']; ?></td>
</tr>
</table></td>
<?php
}
?>
</tr>
</table>
<?php
mysql_close();
?>

prøv dette..
Avatar billede atra Nybegynder
07. april 2009 - 21:14 #13
Nice :) det virker :) takker

stik mig et svar så du kan få point :)
Avatar billede majbom Novice
07. april 2009 - 21:21 #14
selv tak :)
Avatar billede atra Nybegynder
07. april 2009 - 21:31 #15
lige et hurtigt spørgsmål :) kan man lave mellemrum mellem tabelerne?
Avatar billede majbom Novice
07. april 2009 - 21:40 #16
ja, du kan evt gøre sådan her:

if($cols>$max_cols-1){
?>
</tr><tr><td style="height:30px;">&nbsp;</td><tr>
<?php
$cols = 0;
}

og tak for point :)
Avatar billede atra Nybegynder
07. april 2009 - 21:47 #17
Nice :) men det var på den anden led mellem kolonnerne :)

Selv Tak :)
Avatar billede majbom Novice
07. april 2009 - 21:54 #18
før:

$cols++;

indsættes:

if($cols==2){
?>
<td style="width:30px;">&nbsp;</td>
<?php
}
?>
Avatar billede atra Nybegynder
07. april 2009 - 22:02 #19
hmm så ser det ud på følgende måde men den laver fejl :-/

<?php
$max_cols = 2;
$cols = 0;
while($rows=mysql_fetch_array($result)){
if($cols==2){
?>
<td style="width:30px;">&nbsp;</td>
<?php
}
?>
$cols++;
?>
Avatar billede majbom Novice
07. april 2009 - 22:11 #20
sådan:

<?php
$max_cols = 2;
$cols = 0;
while($rows=mysql_fetch_array($result)){
if($cols==2){
?>
<td style="width:30px;">&nbsp;</td>
<?php
}
$cols++;
?>
Avatar billede atra Nybegynder
07. april 2009 - 22:18 #21
nu ligger dem bare på en række :/ du kan se det her http://wuz.dk/members3.php
Avatar billede majbom Novice
08. april 2009 - 09:25 #22
sådan som det er nu, er det ikke det du vil?
bare med mellemrum mellem tabellerne?

du kan bare droppe det med en tom td imellem dem og lave cellspacing på 30px eller noget...
Avatar billede atra Nybegynder
08. april 2009 - 11:17 #23
jo det er en del af det jeg vil. Men lige nu er det mellem rækkerne den laver mellemrum.

jeg ville også gerne have mellemrum mellem kolonerne

så det ser følgende ud

[] = en tabel

eks. 1. = nuværende løsning
[][]

eks. 2. = den løsning jeg gerne ville have :)

[] []

Avatar billede majbom Novice
08. april 2009 - 11:21 #24
så skal du bare have cellspacing på din yderste tabel
Avatar billede atra Nybegynder
08. april 2009 - 11:32 #25
Nice :) Tak for hjælpen :)
Avatar billede majbom Novice
08. april 2009 - 11:37 #26
selv :)