Avatar billede madsmoller Nybegynder
14. april 2009 - 09:26 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Nyt CD-ROM drev

Hej

Jeg har fået ny computer og vil lægge mine musik-CD'er ind på computeren. Det DVD-ROM der fulgte med computeren er dog måske ikke det bedste, og det har problemer med at læse nogle af mine gamle CD'er - de kan ellers sagtens afspilles i min almindelige CD-afspiller.

Da der er plads til et ekstra DVD/CD-ROM drev i maskinen har jeg defor tænkt på at købe et ekstra. Så jeg vil bare høre, hvilke mærker der er specielt gode og som kan anbefales til det formål. Jeg har hørt at når det drejer sig om musik, så kan det bedre betale sig at sætte et CD-ROM og ikke et DVD-ROM drev i maskinen, og jeg har jo også et DVD-ROM drev i forvejen, så jeg skal bare finde ud af, hvilket CD-ROM drev der er bedst til formålet.

PS : Det er lige til at sætte sådan noget i maskinen selv, hvis man fjerner panelet, ikke?
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 11:09 #1
Hmm ville nu ikke mene at et CD-ROM drev nødvendig vis er bedre til opgaven, og synes du skulle overveje at købe et DVD-RW drev, så har du også muligheden for at brænde CD/DVD'er

Her vil jeg anbefale SONY NEC i den billige ende, og ellers Pioneer :)
Avatar billede madsmoller Nybegynder
16. april 2009 - 09:18 #3
@1 : OK, jeg vil holde øje med de to mærker.

@2 ; Tak for tippet - det var i hvert tilfælde noget, jeg slet ikke var klar over.

Flere gode tips inden jeg lukker denne her?
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 11:56 #4
#3 Jeg kan da lige smide et link til det jeg synes du skal købe dig:
Pioneer DVR 216
Sort: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=470490
Sølv: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=472699

Det kræver dog at du har en ledig SATA port på dit bundkort...
http://www.techpowerup.com/reviews/ASRock/939SLI32-eSATA2/images/sata.jpg
Avatar billede madsmoller Nybegynder
18. april 2009 - 08:20 #5
Jeg har ikke besluttet mig endnu, men jeg siger tak for tipsene.

Jeg lukker den ned nu - hvis #1 og #2 vil ha' del i pointsene, så læg lige et svar her i løbet af de næste par dage.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2009 - 08:34 #6
#2

ok
Avatar billede CCodam Nybegynder
18. april 2009 - 15:30 #7
Har ligget svar i indlæg #4 :)

Du må endelig skrive, hvis du har yderligere spørgsmål...