Avatar billede Slettet bruger
16. april 2009 - 23:05 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Pimpe en bærbar op!

Jeg har bærbar, og mig og den har været en lang kamp igennem, den startede med at være syg højre hjørne på skærmen, men her hvor jeg kom hjem i aftens, var den anden side også blevet syg. Så n er jeg nød til at stå op for skrive, og skærmen ligger ned op bordet.

Men tænkte på om man kunne åbne en bærbar og putte mere plads og bedre grafik kort, og så købe en anden skærm til bærbaren?
Ville det være for svært? Og hvordan kan man åbne bærbaren mere?

ps.
Jeg har en Acer Aspire 3010 som har tror 4 år tilbage (ingen forsikring)

Gerne guides.. :-)
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 23:17 #1
#0 Du kan nemt sætte en ny harddiske eller flere RAM i, du kan dog IKKE skifte grafikkort, og selvom det er muligt, er det at skifte skærm ikke det letteste...

Du kan dog, hvis du vælger det, købe en ny skærm til den her:
http://www.xga.dk/Acer-Aspire-3010-Display/moduler.aspx
Avatar billede Phillporre Nybegynder
17. april 2009 - 00:05 #2
Efterhånden er bærbare blevet så billige at det ikke kan svare sig at skifte sådan noget som en skærm. Det eneste der kan svare sig kan være en større harddisk, flere ram, eller et større batteri. Det er kun meget få bærbare du kan skifte grafikkort på, som f.eks. Zepto's nox a15
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2009 - 10:05 #3
Hej.. :)

Ja, at købe en ny skærm ville virke underligt, men kunne godt tænke mig fordi at skærmen på bærbaren virker, men den hænger i en meget kort ledning.

Så tænkte at ville kunne lave min bærbar om til en "PC", altså så jeg køber en normal computerskærm og plugger til computeren.. Kan mn det?:)
Avatar billede Phillporre Nybegynder
17. april 2009 - 10:55 #4
Ja det kan du sagtens. Du skal bare være opmærksom på at nye skærme bruger DVI hvor ældre bærbare kun har VGA udgang, men det kan sagtens klares med en konverter