Avatar billede kxrider Nybegynder
16. april 2009 - 23:31 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Klippe billede ud fra film?

Jeg skal have klippet et billede ud fra en film på nettet.

Men hvordan gør jeg det nemmest så jeg får et billede i den højest mulige kvalitet? er der nogle bestemte programmer jeg kan bruge?

Eksempelvis hvis jeg finder en video på youtube, (evt. en anden side) hvordan kan jeg så undgå at Pause videoen for at ta det billede jeg ønsker at klippe fra videoen.
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 23:38 #1
#0 Du kan bruge Print Screen knappen på dit tastatur, og så efterfølgende gå ind i paint og vælge Sæt Ind, markere filmen, og klippe dette ud, så du kun har et billede af filmen, og ikke resten af browser vinduet

Du kan også downloade Gadwin Printscreen http://www.gadwin.com/printscreen/ som kan gemme billedet direkte i en mappe eller lignende, når du trykker på Print Screen eller en anden valgt knap
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 23:41 #2
Hvis du har Firefox, kan du også hente og installere Download Helper https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3006
Dette kan på stort set alle sider, hjælpe dig med at hente filmen ned til din computer :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
16. april 2009 - 23:44 #3
Jeg mener at du  kan bruge Windows Movie Maker..

1. Pause video.
2. Der er et lille kamerasymbol, der siger "Tag et billede" eller noget i den retning..
3. Gemsom dit billede.
Avatar billede kxrider Nybegynder
16. april 2009 - 23:50 #4
Okay, men der er ikke noget jeg kan gøre for at bevare kvaliteten på billedet? for når jeg pauser videorne bliver den en smule sløret og det kan ikke bruges.
Avatar billede CCodam Nybegynder
17. april 2009 - 00:00 #5
#4 Har du forsøgt at trykke Print Screen, mens filmen og køre, og set hvordan kvaliteten bliver? Her går det nemligt meget godt sådan...
Avatar billede Phillporre Nybegynder
17. april 2009 - 00:02 #6
Du kan bruge media player classic, som meget enkelt kan gemme billedet du er standset på. Fylder næsten ingenting

http://www.free-codecs.com/Media_Player_Classic_download.htm
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. april 2009 - 00:04 #7
Der findes også billede programmer som kan forbedre dine billeder..
Avatar billede kxrider Nybegynder
24. april 2009 - 17:59 #8
Tak for svar. :-)