Avatar billede blaz3r Nybegynder
22. april 2009 - 16:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Countdown til tidspunkt - hver dag.

Countdown
Hej Eksperter!

Jeg har fået en opgave at lave et script i javascript, der skal gå ind og se hvad klokken er nu. Hvis den er før kl 15 eller efter kl 18, skal der intet skrives ud. Hvis klokken derimod er mellem kl 15 og 18 skal den skrive fx kl 16.15: "Bestil dine varer inden 1 time og 45 minutter og få din ordre med idag".

Jeg har fundet mange countdown script, men jeg kan ikke få nogle af dem tilpasset til mit problem :<

På forhånd tak!
Avatar billede CCodam Nybegynder
22. april 2009 - 16:42 #1
Prøv med noget lignende det her:

<script type="text/javascript">
<!--
var currentTime = new Date()
var hours = currentTime.getHours()
if (hours => 15 && hours <= 18)
  var minutes = currentTime.getMinutes()
  minutes = 60 - minutes
  hours = 18 - hours
  if (minutes < 10){
    minutes = "0" + minutes
  }
  document.write("Bestil dine varer inden " + hours + " time og " + minutes + " minutter")
}
//-->
</script>
Avatar billede blaz3r Nybegynder
22. april 2009 - 17:42 #2
Tusind tak for det hurtige svar CCodam.

Af en eller anden grund vil serveren ikke godtage dit (hostet på dandomain).

Selvom jeg rettede hours => 15 til hours >= 15, virkede det ikke.

Jeg modificerede en smule og fik:

<script type="text/javascript">
var currentTime = new Date()
var hours = currentTime.getHours()
var minutes = currentTime.getMinutes()
hoursTillEighteen  = 20 - hours
hours = 19 - hours
minutes = 60 - minutes
if (hoursTillEighteen == 3 || hoursTillEighteen == 2)
  {
  document.write("<b>Bestil dine varer inden " + hours + " timer og <br />" + minutes + " minutter, og f&aring; dem afsendt i dag.</b>");
  }
else if (hoursTillEighteen == 1)
  {
  document.write("<b>Bestil dine varer inden " + minutes + " minutter, <br />og f&aring; dem afsendt i dag.</b>");
  }
</script>

Dette virker fint, men er bygget 100% på dit svar - så mange tak!
Avatar billede blaz3r Nybegynder
22. april 2009 - 17:43 #3
send et svar hvis du vil have point
Avatar billede CCodam Nybegynder
22. april 2009 - 22:58 #4
#2 Ja ok, jeg skal dog også indrømme at eftersom jeg intet havde at teste på, da svaret blev lagt, var det på ingen måde tjekket :P

Men glæder mig at du alligvel kunne bruge det til noget :)