Avatar billede denandenand Nybegynder
24. april 2009 - 19:38 Der er 5 kommentarer

Lenovo bærbar lukker ned - har formateret og den gør det igen

Formaterede for 24 timer siden, og den har allerede gjort det igen. Nogle gange lukker den med et "tjuummm.." og den er fuldstændig død, ingen lys eller noget. Da må jeg have stikket ud, og så ind igen for at den skal starte. Og da får jeg besked om at der skete en fejllukning etc.

Andre gange fader skærmen helt i sort, ingen fejl besked eller noget. Og den kan startes op som normalt, uden nogen som helst besked, hverken når den lukker ned eller starter op igen.

Har aldrig oplevet eller hørt om noget lignende?

Kan det være en defekt harddisk og en defekt strømforsyning, som nogen har foreslået mig som en mulig forklaring på dette mærkelige problem?

Lenovo z61p med Vista business
Avatar billede Phillporre Nybegynder
24. april 2009 - 19:39 #1
Bliver den meget varm ?
Avatar billede denandenand Nybegynder
24. april 2009 - 20:44 #2
Nej, jeg mener ikke at den bliver for varm. I hvert fald bliver den ikke unormalt varm udvendig. Og blæseren lader til at køre som den skal.

Men der var ganske vist problemer med blæseren for nogle måneder siden, og den blev skiftet ud.
Avatar billede mchlbk Praktikant
28. april 2009 - 13:04 #3
Det kan meget vel være din harddisk den er gal med. Det kan du tjekke:

Hent denne fil: http://www.hitachigst.com/hdd/support/downloads/dft32_v414_b00.iso
Det er en .iso-fil, som skal brændes til en CD. I dit brænderprogram skal du vælg brænd billede/brænd image, du kan ikke bare brænde selve filen til en cd. Giv besked hvis du har brug for hjælp med brændingen.

Dernæst skal du boote computeren med cd'en i diskdrevet. Husk at din bios skal være indstillet, så computeren booter fra dvd-drevet.

Så følger du vejledningen til testen her: http://www.troublefixers.com/test-your-hard-disk-health-with-free-utilities/

Husk at bede om en Complete Test.

Hvis disken er defekt skal du have en ny.
Avatar billede denandenand Nybegynder
10. juni 2009 - 11:32 #4
Det er ikke harddisken den er gal med. Jeg har forsøgt mig med en ny harddisk, og det giver samme resultat.

Nogle bud på hvad det kan være? :-)
Avatar billede denandenand Nybegynder
10. juni 2009 - 11:35 #5
Jeg forsøgte at skifte harddisken ud, da den indbyggede hardisk test i BIOS fik fremprovokeret problemet hver evig eneste gang den blev kørt. Efter nogle få procents gennemgang, så slukkede computeren med et brag. Så jeg tænkte at det måtte da være harddisken den var gal med...

Selv om den harddsik test jeg fik et link til her viste ingen problemer.

Men det er som sagt ikke harddisken den er gal med. Med mindre den nye harddisk har det nøgagtig samme problem :-)