Avatar billede har_problemer Nybegynder
27. april 2009 - 16:26 Der er 30 kommentarer

blå skærm + automatisk genstart

Har fundet min storesøsters gamle acer (som hun købte over nettet) jeg har prøvet og se om jeg kunne reparere den (den får også blå skærm og genstarter der efter automatisk) og jeg har prøvet at køre den i debugging mode og safe mode men den genstarter stadig er det pga den er ved at harddisken er ved at dø? den begyndte med det kort efter min store søster fik den (har prøvet med alt+f10 når den starter op (mine venner foreslog det) men det virker ikke) hvad skal jeg gøre? den er lidt gammel og vis det kan hjælpe har jeg ikke recovery cd'en og det er en Acer TravelMate 4152LMi
Avatar billede CCodam Nybegynder
27. april 2009 - 16:31 #1
Hvor langt når du før du får blue screen?

Kan du evt nå ind i Start -> Højreklik Denne Computer -> Egenskaber -> Avanceret -> Indstillinger (under Start og Genoprettelse) -> og fjerne "Genstart Automatisk"

Derved kan du nå at se hvad den blå skærm reelt melder, og skrive det her ind til os :)
Avatar billede har_problemer Nybegynder
27. april 2009 - 17:51 #2
Jeg når kun lige til enden af windows loading (altså før jeg kan vælge en bruger!) kan altså ikke komme ind på skrivebordet :( har sat en tråd ind på en harddisk tror måske det er den der er problemet
Avatar billede har_problemer Nybegynder
27. april 2009 - 17:52 #3
her er linket på tråden http://www.eksperten.dk/spm/873116
Avatar billede CCodam Nybegynder
27. april 2009 - 18:43 #4
#3 Under opstart af computeren, tryk F8 så mange gange du kan, indtil der kommer valgmuligheder op, her kan du vælge "Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl"
http://kimludvigsen.dk/billeder/fejlsikret/fejlsikret-t01b.png

Forsøg dette og meld tilbage med den fejl der kommer på din bluescreen :)
Avatar billede har_problemer Nybegynder
28. april 2009 - 09:11 #5
#4 der står:

A problem has een detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is proberly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any Windows updates you might need.

If problems continue, disbale or remove any installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disbale components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then select Safe Mode.

Technical information:

*** STOP: 0x000000ED (0x86583C08,0xC000009C,0x00000000,0x00000000)

Det var det der stod
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 09:36 #6
#5 Hvis du har en XP disk, boot op på denne, og ved de første valgmuligheder tryk R, for at komme til Recovery Konsollen...

Her skriver du:
CHKDSK C: /F /R

Se om den finder nogen fejl den kan rette op på disken...
Avatar billede har_problemer Nybegynder
28. april 2009 - 14:45 #7
#6 hvornår skal jeg trykke R? altså fra starten hvor jeg også kan trykke F8 og F2 og sådan noget?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. april 2009 - 23:01 #8
Det fremgår af skærmen, hvornår du skal gøre det... Første gang du får muligheden.

Dog vil jeg mene det er nok at skrive chkdsk /r i konsollen, da parameteren "r" også indeholder parameteren "f".
HUSK mellemrummet mellem chkdsk og /

C: er heller ikke nødvendig, da du automatisk havner der, når du via konsollen logger på din windows installation - forudsat selvfølgelig, at du har Windows installeret på C:
Avatar billede har_problemer Nybegynder
29. april 2009 - 07:22 #9
jeg har prøvet og trykke R hele tiden men der sker ikke noget jeg kommer ikke ind i en konsollen :( men prøver igen
Avatar billede har_problemer Nybegynder
29. april 2009 - 07:25 #10
prøvede lige igen der sker intet :(
Avatar billede har_problemer Nybegynder
29. april 2009 - 07:34 #11
det ville være godt vis jeg vidste hvornår ca. jeg skulle trykke R
Avatar billede CCodam Nybegynder
29. april 2009 - 08:52 #12
Avatar billede har_problemer Nybegynder
29. april 2009 - 11:34 #13
#12 den kommer altså ikke op den har aldrig været oppe
Avatar billede har_problemer Nybegynder
29. april 2009 - 11:46 #14
hvornår burde den egentligt komme op eller hvordan får man den op?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. april 2009 - 19:26 #15
Booter du op fra cd'en?
Avatar billede har_problemer Nybegynder
29. april 2009 - 20:48 #16
nej fra harddisken har ikke en recovery cd
Avatar billede CCodam Nybegynder
29. april 2009 - 20:59 #17
Ja ok, du må undskylde jeg ikke fik læst at du ikke have denne...

Du kan så i stedet lave en UBCDWIN skive, som du kan boote op på, og herinde gå i kommandopromten og skrive CHKDSK C: /R

http://www.ubcd4win.com/howto.htm
Avatar billede har_problemer Nybegynder
30. april 2009 - 07:34 #18
#17 tak tror jeg vil prøve men vis det ikke virker kan man så bruge en vista recovery cd?
Avatar billede har_problemer Nybegynder
30. april 2009 - 07:37 #19
#17 jeg mangler en windows XP cd med service pack 1 eller 2
Avatar billede har_problemer Nybegynder
30. april 2009 - 12:04 #20
#17 det virker ikke skal jo bruge en boot cd med windows xp med service pack 1 eller 2 jeg prøvede alligevel men det virkede ikke -.-"
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. april 2009 - 12:14 #21
Så må du jo nødvendigvis anskaffe dig en. Den fulgte vel også  med maskinen da den var ny, så et eller andet sted må den vel være?
Avatar billede har_problemer Nybegynder
30. april 2009 - 12:29 #22
#21 vis du læste efter så blev den købt brugt over nettet af min store søster og hun sagde den ikke var med
Avatar billede har_problemer Nybegynder
30. april 2009 - 14:26 #23
Kan man bruge en windows XP boot cd man har lavet selv med en tom cd og en ISO fil?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. april 2009 - 19:05 #24
Jeg læste skam godt hvad du skrev - DERFOR skrev jeg som jeg gjorde... "Du må anskaffe en" og "Den oprindelige må være et sted".

Det sidste kan jo ikke benægtes, og den burde alt andet lige have fulgt maskinen.

Svar:
Ja... man har lov til at have/lave/bruge en kopi af en original Windows cd. Så længe den originale er ens egen.
Avatar billede har_problemer Nybegynder
30. april 2009 - 19:31 #25
#24 ok men den kom ikke med pc'en
Avatar billede har_problemer Nybegynder
01. maj 2009 - 15:17 #26
jeg prøvede at bruge SYS C: med en win 98 cd jeg havde lavet og der stod der noget med invanlid et eller andet kan ikke helt huske hvad men jeg tror den er død for vis jeg skrev F.Eks. SYS A: stod den ikke kunne gøre det for det var jo cden er det tegn på at harddisken er død?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. maj 2009 - 18:37 #27
Du skal bruge den XP-cd.
Avatar billede har_problemer Nybegynder
04. maj 2009 - 15:50 #28
#27 har og kan ikke finde en xp cd/iso
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. maj 2009 - 00:28 #29
#28 Det er synd...

Jeg fatter bare ikke, hvorfor så mange mister deres skiver!
De skal bruges en gang i mellem (hos dig - her og nu) og bør have en fast plads, hvor man altid kan finde dem.
Avatar billede har_problemer Nybegynder
08. maj 2009 - 15:22 #30
#29 den fulgte overhovedet ikke med dem der havde cden har nok ikke kunne finde den eller bare smidt den ud fordi de ikke vidte hvad det var