Avatar billede mp8200 Nybegynder
27. april 2009 - 20:30 Der er 11 kommentarer

Lort i XP installation

Hej jeg har bruger for jeres hjælp!

Jeg har en Acer Ferrari 5000 laptop. Jeg er blevet så træt af Vista at jeg vil smide XP på den istedet.
Jeg bootede op på en XP cd og formateringen og installationen gik i gang. Men undervejs begyndet der at komme nogel fejl i installationen. Der var nogle filer den ikke kunne kopiere.

Når jeg starter den nu skriver den "setup is being restartet" - men i instalationen går den istå igen, med meddelelsen " Fatal Error.... One of the componet that windows need to continue setup could not be installed. Access is denied. Press OK to view the setup log file.

Så nu kan jeg altså ikke rigtig gøre noget! - Kan jeg komme til at formatere fra BIOSen eller lign, så jeg kan starte forfra!?

Jeg håber I kan hjælpe hurtigt, da jeg meget gerne snart skal have liv i den igen!

Mvh
Martin
27. april 2009 - 20:42 #2
Denne får du brug for undervejs -> http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/ferrari5000.html

(Tør næsten ikke sige det men er det en original XP CD ? Har den virket før ?)
Avatar billede mp8200 Nybegynder
27. april 2009 - 21:01 #3
Hej igen

Ja den har virket før..
Men jeg kan jo slet ikke komme igang med din ellers fine vejledning, da jeg har været igang med den. Men så var det den gik kold, og nu starter den "midt i installation"
27. april 2009 - 21:11 #4
... så vidt muligt vælg "Nedlæg partion" -> "Opret partion" -> "Fuld formatering" ...
Avatar billede mp8200 Nybegynder
27. april 2009 - 21:13 #5
Hvor skal det gøres?
Jeg synes ikke jeg kan vælge det nogen steder
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2009 - 21:26 #6
Avatar billede mp8200 Nybegynder
27. april 2009 - 21:29 #7
Får slet ikke det billede frem :-( - den begynder med "setup is being restartet"
27. april 2009 - 21:33 #8
http://www.spywareinfo.dk/manualer/billeder/xpinstallation08.gif her skal du klaske [ESC] for at starte på en NY omgang...
Avatar billede mp8200 Nybegynder
27. april 2009 - 21:37 #9
hmmm jeg er vist lidt besværlig - men den skærm får jeg altså heller ikke...

Jeg får opstarts skærmen som om den loader XP normalt, og så forsætter den med installationen (billede 24 og 25 på side to), men går i kludder.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2009 - 21:41 #10
Du glemmer vist at boote på cdrommen!!!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. april 2009 - 16:56 #11
Enig med John... Du skal starte HELT forfra.

Sørg for at cd'en er ren... fri for fedtfingre og lign - så tror jeg det kører for dig.

I øvrigt vil jeg anbefale du opretter 2 partitioner på harddisken, når du har fjernet de eksisterende.