Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
28. april 2009 - 12:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HDMI fra PC til TV, men hvordan?

Hej

Jeg har en laptop (Pavilion dv7), og et TV (Sony kdl-40v4000).

Mit TV har 3 HDMI porte, og laptoppen har 1 HDMI port.

I min naivitet troede jeg at når jeg tilsluttede TV til laptop med et HDMI-kabel, så kunne jeg føre laptoppens skærmbillede op på TV-skærmen, men uanset hvad jeg har forsøgt mig med, så er der ingen forbindelse.
Er der nogen der kan hjælpe/vejlede mig?
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 12:44 #1
Har du enten forsøgt at bruge FN tasten plus symbolet for skærm skift, eller har du været inde i Nvidia Kontrolpanelet og sætte den over på fjernsynet der?
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
28. april 2009 - 12:53 #2
Sorry, men kan du forklare begge dele mere detaljeret, for det forstod jeg ikke meget af.
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 13:05 #3
#2 Det må du meget undskylde

Nederst til venstre, ved siden af CTRL og WindowsTasten er der en FN knap, prøv at hold den nede, mens du trykker på F4 (så vidt jeg kan se). Dette skulle gerne skifte imellem Bærbar, Bærbar og Fjernsyn, Fjernsyn...

Ellers så prøv at højreklik ude på skrivebordet og tryk Nvidia Control Panel, herinde skal du formegentlig ind under "Setting up multiple displays" du kan evt. vælge "Run multiple display wizard" hvor du så kan få hjælp til opsætningen

Hvis du ikke kan finde overstående, må du lige beskrive hvor langt du når, evt ligge et screenshot op, på peecee.dk af dit nvidia kontrolpanel...
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
28. april 2009 - 13:09 #4
Thanx a lot :) ... Tænkte lidt over hvad det var du forsøgte at fortælle mig ... FN tasten plus symbolet for skærm skift virkede :)

Smid et svar, pointene er dine!
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
28. april 2009 - 13:10 #5
Ups ... glemte at sige mange tak for hjælpen !!!
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 13:14 #6
Du skrev da "Thanx a lot" i indlæg #4 også...så jeg må vel sige det var så lidt gange to :)

Og så må du jo hygge dig med filmen eller hvad du har tænkt dig at vise på "storskærm" :P
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
28. april 2009 - 13:17 #7
Det virker, men desværre har jeg nu et nyt problem ... der forsvinder noget af skæmbilledet i begge sider ... i skærmformat på mit TV har jeg mulighed for at vælge Bred, Zoom og Smart ... underligt nok så kan jeg se mest af skærmbilledet når jeg vælger Bred ... nå pyt, det er jo lige til at oprette et nyt spørgsmål herinde :p
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
28. april 2009 - 13:20 #8
Det er video i HD som jeg selv har optaget på en ferie, jeg har været på fornylig :) ... tror jeg blev så glad for at det lykkedes, at jeg var ved at takke over *G*  ...
Avatar billede aaberg Nybegynder
28. april 2009 - 14:00 #9
Hvis noget forsvinder ud i kanterne, er det enten noget der skal sættes op i computerens grafikinstillinger (NVidia kontrolpanel), og/eller på tv'et.
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
29. april 2009 - 16:33 #10
aaberg_cc: Prøvede NVidia (der lærte jeg noget nyt igen :o)), men det var tilsyneladende ikke der problemet var, for har prøvet alle muligheder.
Er ret sikker på det er mit TV det er galt med, bl.a. fordi jeg med HDMI kun har 3 valgmuligheder (#7), hvorimod jeg på en TV-kanal har 5 muligheder for valg af skærmstørrelse ... hmm ... nå, men opretter et spørgsmål om det når det har irriteret mig tilstrækkeligt ;)
Du får tak for dit bidrag !
Avatar billede Bengtsson1994 Nybegynder
04. maj 2009 - 14:10 #11
Jeg kan ikke finde en FN knap?
og jeg har samme problem som dit første problem? :D