Avatar billede sober Novice
29. april 2009 - 11:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med decimaltegn import af CSV fil

I Excel 2007 kan jeg ikke få ændret punktum til komma ved import af tekstfil.
jeg plejer i Excel 2003 af ændre under "avanceret" i import guiden, men det vil ikke virke i 2007.
Jeg kan heller ikke multiplicere med 1 for at omdanne til et talfelt.

Nogen forslag ?

MVH Sober
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2009 - 08:58 #1
Måske du kan bruge følgende:
Marker de importerede data (med punktum). Tryk herefter på ikonet "Find og vælg" yderst til højre (under Startside)og tryk på Erstat. I feltet Søg efter tastes punktum og i feltet Erstat med tastes komma. Tryk på Erstat alle og tryk på Luk.

mvh
Hans
Avatar billede sober Novice
05. maj 2009 - 22:02 #2
Hej Hans

Tak for forslaget.
Det virker til dels, men jeg får for mange punktummer, når der er flere end 2 decimaler i et tal.

Jeg giver gerne point for dit forslag - kan ikke lige huske hvordan.

MVH
Sober
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2009 - 06:44 #3
Kan du ikke prøve at give et par eksempler på, hvordan dine tal ser ud, herunder et af tallene med "flere end 2 decimaler"?
Hans
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2009 - 06:46 #4
Det der med point - jeg er ikke klar over hvordan man gør, men det generer ikke mig, hvis jeg ingen point får.
Hans