Avatar billede hmann Nybegynder
30. april 2009 - 13:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Konkret valg af netbook

Hejsa

Er på jagt efter en netbook og efter at have læst en del reviews osv står jeg nu og vakler lidt mellem 2 muligheder.

Samsung NC10 eller Asus Eee PC 1002HA

Ydelsen er forholdsvis ens på mange af maskinerne, men disse to stikker lidt ud af den grå masse når det kommer til byggekvalitet, tastatur og finish.

Nogen der har prøvet de to nævnte maskiner og som har erfaringer med dem, så vil jeg gerne høre om det, så jeg kan træffe mit valg.

Deler points ud mellem de bedste input.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
30. april 2009 - 23:20 #1
Jeg har prøvet begge (og anmeldt dem på www.pcworld.dk, søg efter modellerne i søgefeltet).

Jeg ville nok vælge Eee 1002HA fordi jeg synes dens finish er lidt lækrere end Samsung NC10.

Samsungen er rigtig god - og med en smule bedre batterilevetid, men jeg kan bedre lide alu-overfladen på 1002HA end den plastic som NC10 kommer med.

For at gøre det sværere er Samsung på vej med nye modeller. Se dem her: http://www.mininote.dk/?p=1053

...det er dog stadig stort set det samme. Selvom jeg godt kan lide designet på din nye modeller med gummioverfladen.
Avatar billede hmann Nybegynder
01. maj 2009 - 08:44 #2
Hejsa

Jeg har godt læst dine anmeldelser på pcworld.
Det var bl.a. dem som gjorde at jeg endte med valget mellem de to modeller.

Jeg prøvede 1002HA igår i en lokal expert-biks og den virker rigtig lækker - både med tastaturet og alu-finish'et.

Står og skal bruge en ret hurtigt, så tror det bliver den.

Tak for kommentaren (og anmeldelserne)