Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
04. maj 2009 - 20:23 Der er 9 kommentarer

Vista Internet crasher randow

PC:
Spritny Dell Studio XPS 13 med Vista Home Premium 64-bit

Problem:
Internet connection crasher random. Nogle gange ryger alle slags forbindelser, pånær mit windows live messenger hvor der stadig er hul igennem (=weird?). Indbyggede vista diagnoseværktøjer kan ikke finde fejlen. Kontakt til netværket (sidder på trådløs) funger som det skal.

Jeg kan ikke genskabe forbindelsen, kun ved reboot.

Det er ikke routeren da min kærestes PC har fint hul igennem (også på trådløs).

Jeg er ret sikker på at det er min nye PC, men om det er software relateret, eller om det er netkortet som fucker ved jeg ikke helt.

Jeg har forsøgt at køre et ekstern rep program som nulstiller diverse caches og tildeler nye ip'er osv., uden det virker (http://www.techdatamts.com/advanced-connection-repair-tool)

Reboot af PC når forbindelsen er røget, tager nogle gange en kriiiiiig (3 minutter ca. før der sker noget overhoved), så det kunne tyde på at den ikke kan lukke vista ned fordi der er et eller andet der ikke svarer som det skal. Men altså det er ikke hver gang det går langsomt, nogle gange er det normalt dvs. med det samme.

DERUDOVER så har jeg også et problem, at mit internet crasher når jeg bruger en torrent client som f.eks. bitcomet og utorrent. Men dette er total crash, og så ryger min forbindelse til routeren helt, det trådløse netværk forsvinder, og jeg kan ikke gendanne forbindelse til det trådløse netværk. Kræver reboot af router og laptop.

Please help!
Avatar billede leftism Praktikant
04. maj 2009 - 21:09 #1
Som skrevet i den anden tråd så hjalp det mig at afinstallere netkort og alt hvad der var af internetprotokoller osv. Jeg har ingen problemer haft siden. Jeg sidder dog ikke på trådløst net, men vi har dog tidligere haft problemer med vores trådløse net, og problemet lå i at jeg havde slået SSID Broadcast fra. Nu har jeg SSID Broadcast enabled, og nu kører vores trådløse net også uden problemer.

Jeg gik ind i kontropanelet, valgte Netværk- og delingscenter, Administrer netværksforbindelser, højreklik på dit netkort og vælg egenskaber. Her valgte jeg bare fjern ved alt!

Jeg tror dog nok at alle disse protokoller osv. forsvinder af sig selv hvis bare du under enhedshåndtering vælger at afinstallere dit netkort. Når du så genstarter bør netkortet blive geninstalleret med friske protokoller og alt det der...
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
04. maj 2009 - 21:38 #2
Hmmm så prøver jeg at geninstallere det trådløse netkort. Jeg fjerne det under enhedshåndtering og genstarter. Den geninstallerer kortet, og bingo, jeg kan ikke se nogen trådløse netværk. Hmm kabel i røven på PC'en, og så ind på dells hjemmeside og hente seneste drivere for det trådløse netkort. Virker stadig ikke!!

Help, hvad gør jeg så nu??!

Hvad er det der SSID broadcast?
Avatar billede leftism Praktikant
04. maj 2009 - 21:47 #3
Lidt om SSID broadcast: http://compnetworking.about.com/cs/wirelessproducts/qt/disablessidcast.htm

Kort fortalt sender den ikke dit netværks navn ud så man kan se det... så man skal have tilføjet netværket under "administration af trådløse netværk" for at man kan logge på det.

Det er underligt at du ingen trådløse netværk kan se overhovedet...
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
04. maj 2009 - 22:01 #4
Når jeg bruger vista til at fejlfinde fortæller den følgende:

computeren kan ikke oprette forbindelse til trådløse netværk.
det trådløse netværkstkort på denne computer fungerer ikke korrekt.

og så foreslår den 3 ting:
- deaktivere og genaktivere kort (hjælper ikke)
- åbner vista almindelige troubleshooter (ingen hjælp her)
- kontrollér IP bindinger (jeg har tjekket at TCP/IP 4 og 6 er hakket af på netkortet, men ellers ved jeg ikke hvad jeg skal).

Nu prøver jeg lige i morgen at downloade ubuntu og køre "live" fra CD, og så se om ubuntu kan få mit trådløse netkort til at virke. Hvis det kan det, så er det vista den er helt gal med.

Noget kunne tyde på at mit trådløse netkort har været halvdefekt, derfor netforbindelsen gik ned fra tid til anden, og da jeg så opdaterer drivere, så kan jeg ikke fange/se nogen netværk (hverken mit eget eller andres). Men omvendt, kan et trådløst netkort virke på den måde? Altså at netforbindelsen failer, selvom jeg kan se trådløse netværk, og at jeg selv har forbindelse til mit eget? Og så gå død efter geninstallering af netkort??
Avatar billede leftism Praktikant
05. maj 2009 - 08:49 #5
Jeg må i hvert fald være dig et svar skyldig. Måske der er andre som har oplevelser med defekte netkort?

Jeg tror dog at det er yderst sjældent at hardware som et netkort går i stykker, og jeg synes ofte at hvad enten det er netkort, lydkort eller grafikkort som driller, så er det et spørgsmål om at prøve alskens løsningsmuligheder. Det er så møg hamrende irriterende når computere driller, for det er så pokkers svært at finde hoved og hale i det. :-)
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
05. maj 2009 - 20:39 #6
Hejsa, nu har jeg så lige fået tjekket om det er hardware problem. Jeg har bootet pc'en op med ubuntu live (direkte fra CD), og her virker det trådløse netkort fint, jeg kan sagtens se og connecte til min router med den trådløse forbindelse.

ERGO er det mit Vista der er noget galt med!! Jeg har fjernet netkortet og genstartet igen, for at geninstallere uden det hjalp, og jeg har installeret seneste driver fra Dells hjemmeside uden det hjalp heller.

Jeg kan virkelig ikke se hvad søren der skulle være galt.
Avatar billede leftism Praktikant
06. maj 2009 - 08:27 #7
Har du prøvet at fjerne internetprotokollerne manuelt? Jeg ved ikke om den gemmer disse, så det bare er de gamle som den genbruger når den finder netkortet ved geninstallation.
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
06. maj 2009 - 18:18 #8
Altså ved at hakke krydset ud fra de forskellige protokoller fra? Det sker der intet ved desværre. Eller mener du jeg skal fjerne dem fra netkortet, og så bagefter fjerne netkortet og så genstarte for geninstallation?
Avatar billede leftism Praktikant
06. maj 2009 - 20:02 #9
Jeg valgte hver enkelt, og trykkede så på "fjern"-knappen.