Avatar billede maledictine Nybegynder
08. maj 2009 - 17:38 Der er 3 kommentarer

Hjælp til lidt insert sjov

Jeg har et lille problem som sikkert er en dummefejl fram in side af, men jeg kan ikke få den til at skrive noget ind i databasen med følgende kode.

<form method="post" action="" name="submit">
<table width="500" border="0">
  <tr>
    <td>Titel:</td>
    <td><input type="text" width="350px" name="titel" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2"><input type="submit" name="submit" value="Tilføj" /></td>
  </tr>
</table>
</form>

<?
if ($_POST['submit']) {

$replaceThis = array('æ','ø','å','Æ','Ø','Å');
$withThis = array('&aelig;','&oslash;','&aring;','&AElig;','&Oslash;','&Aring;');

$titel = str_replace($replaceThis,$withThis,($_POST['titel']));

mysql_query("INSERT INTO film (titel) values (\"$titel\",)");
}
?>

<?
$query  = "SELECT * FROM film ORDER BY titel DESC LIMIT 20";
$result = mysql_query($query);

while($row = mysql_fetch_array($result))
{
"Titel : {$row['titel']} <br>";
}
?>

er der nogen der kan fortælle mig hvad jg har gjort galt? Og det skla siges i toppen er der en include med info til server, db, pass osv.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. maj 2009 - 20:02 #1
Prøv

  mysql_query("INSERT INTO film (titel) values ('$titel')") or die(mysql_error());
Avatar billede maledictine Nybegynder
08. maj 2009 - 20:16 #2
Åh gud tænk at jeg har været så dum :)
Jeg vidste jeg havde leget med kode for længe idag.

Det var en db fejl, havde glemt at smide mine id som auto increment
Avatar billede showsource Seniormester
10. maj 2009 - 10:18 #3
Umiddelbart er det fjollet at gemme teksten "formateret".
Det er bedre at gemme den "rå" tekst, og ved output så ændre den.