Avatar billede ab58 Novice
09. maj 2009 - 15:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg se TDC TV på bærbar pc med DVB-T tuner?

Hej eksperter,

Jeg har ikke fjernsyn, men har lige købt en bærbar pc (Acer Aspire 8730ZG) med indbygget dvb-t tuner. I dag fik jeg sat op en boks fra TDC TV, som nu er forbundet til mit modem på den ene side og til min bærbar pc via HDMI port på den anden side. Jeg har 10 Mbit bredbånd.

TDC teknikeren havde ingen erfaringer med at koble TDC boksen til en PC. Dette selvom TDC havde sagt, at teknikeren ikke går før at tv'et virker på min pc.

Jeg har prøvet hvad jeg kunne med "Windows Media Center" programmet uden held.

Er der nogen, som kan fortælle mig, hvad jeg kan gøre?
Avatar billede showsource Seniormester
09. maj 2009 - 15:14 #1
Ved ikke lige hvad du skal gøre, men det er sgu da alt for ringe af tdc!

Men er der ikke et "tv-program" installeret på din comp ?
Avatar billede ab58 Novice
09. maj 2009 - 15:27 #2
Der er "Windows Media Center", som scanner og henter TV programmer og "Acer Arkade Deluxe", som afspiller video, dvd etc. Problemet er, at efter flere forskellige indstillinger har alle de scanninger, jeg har lavet, ikke fundet nogen kanaler.
Avatar billede antikat Nybegynder
09. maj 2009 - 17:17 #3
Hmm tror umiltbart ikke du vil kunne få det til at virker sådan...

På TDC boksen er der en HDMI udgang som sender et signal ud..

Den HDMI port som er på din computer tror jeg også kun er til at sende et signal ud fra computeren til en ekstern skærm.

Den DVB-T tuner som du har i din computer er vel et coax stik af en art...

Har TDC boksen en coax udgang?
Avatar billede ab58 Novice
09. maj 2009 - 17:50 #4
Jeg tror du har meget ret antikat.
Jeg har researchet på Internet og min konklusion er den samme.
HDMI porten er til at sende et signal ud.

Da min PC har en DVB-T tuner, er den bedst egnet til antennestik via digitalantenne (virker ikke hos mig med digitalt stueantenne). Og du har også ret i at jeg har et almindeligt coax-antennestik i computeren. Digital boksen fra TDC har desværre ikke en coax udgang.

Jeg fornemmer, at jeg er blevet grundigt snydt af TDC. Da jeg ringede til dem startede jeg med at fortælle, at jeg har købt en ny bærbar pc med en DVB-T tuner i, og manglede signal til at kunne se digital-tv. De har overtalt mig til at opgradere til TDC-trio, hvilket jeg gjorde.

Og da teknikeren fra TDC sagde, at han tror, at TDC medarbejderen nok var kun interesseret i at sælge, ville jeg give showsource ret i, at det er alt for ringe fra TDC!

Jeg er spændt på, hvad de siger til at jeg annullerer bestillingen på mandag.

Hvis der ikke er en løsning, som f.eks. at købe en omformer fra scartstik (eller HDMI-stik) til en alm. antennestik (coax), vil jeg give dig (antikat) pointene. OK?
Avatar billede ab58 Novice
09. maj 2009 - 18:09 #5
Digital boksen har et usb stik. Kan det hjælpe?
Avatar billede antikat Nybegynder
09. maj 2009 - 18:43 #6
Måske at du vil kunne bruge sådan en fætter her... http://www.av-cables.dk/billede_kabler/svideo_kabel/svideo_konverter/usb_20_video_lyd_redigerings_kabel_3016_da.html jeg har ikke selv prøvet hvordan den virker... og evt. sammmen med denne http://www.av-cables.dk/billede_kabler/scart_kabel/scart_adapter/scart_adapter_122_da.html

Du må have god held med at få det til at virke...
Avatar billede ab58 Novice
09. maj 2009 - 18:52 #7
Har set dem... tror ikke de opfylder mit behov.
Tak for hjælpen antikat.