Avatar billede tomojo Nybegynder
11. maj 2009 - 12:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Telia mobil bredbånd, nogen har pillet.

Jeg har det sidste halve år været på nettet via en mobil bredbåndsforbindelse (USB). For en uges tid siden lånte ekskæresten PC'en mens jeg var nede at handle. Hun mente at hendes egen 3mobil forbindelse (også USB) var hurtigre, så den "installerede hun lige", hvorefter ingen af dem virkede på pc'en. "Jeg var bare lige inde i indstillinger" var forklaringen. Hvilke indstillinger kunne hun ikke finde frem til igen.

Jeg afinstallerede begge forbindelser, geninstallerede Telia - virkede ikke. Jeg lavede en systemgendannelse til en uge før, samme resultat.!!

Jeg kan se på programfladen at modemmet opfanger signal, men når jeg forsøger at få forbindelse, får jeg meddelelsen at "Forbindelsen til enheden er afbrudt, eller enheden er ikke tilgængelig"
Avatar billede tomojo Nybegynder
11. maj 2009 - 12:37 #1
Hov..
Jeg må hellere lige oplyse at pc'en (bærbar) kører XP..
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
11. maj 2009 - 13:08 #2
Telefonnummer der bliver kaldt op til? (Skal være *99#)
Avatar billede tomojo Nybegynder
11. maj 2009 - 13:43 #3
Jeps *99#
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
18. maj 2009 - 09:40 #4
Virkede det?
Avatar billede tomojo Nybegynder
20. maj 2009 - 22:21 #5
Nummeret var sat til *99#.

Jeg tror der er pillet i nogle indstillinger som skal føres manuelt tilbage for at få skidtet til at virke..

Jeg bed mærke i at begge forbindelser indeholdt "smart link 56k"
For mig ser det ud som om at den forsøger ringe op via det indbyggede modem istedet for USB modemmet.. Total forvirring..

Jeg har købt en godt brugt bærbar, som jeg tror jeg vil bruge energien på istedet.. så kan eks'en passende få den anden som en del af den deling der foregår lige nu, og passende selv rode med skidtet..

Så glem spørgsmålet, håber ikke der sidder andre og afventer løsning på samme problem..

Lukker her..