Avatar billede madsmoller Nybegynder
12. maj 2009 - 20:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kun lyd i én højtaler.

Hej, jeg har købt ny computer (en HP pavilion) og vil forbinde mit stereoanlæg med computeren, så jeg kan høre musik fra anlægget på computeren, når jeg sidder der. Det gjorde jeg på min gamle computer, og her fungerede det fint, men nu har jeg så skiftet computer, og jeg kan af en eller anden grund ikke få det til at fungere - der kommer kun lyd ud af den ene computerhøjtaler, når jeg vil spille lyd fra anlægget. Højtalerne ved computeren virker naturligvis begge to, og når jeg afspiller musik, der ligger på computeren, så fungerer det helt uden problemer, og der er lyd i begge to.
Avatar billede mchlbk Praktikant
12. maj 2009 - 21:12 #1
Hvis hele opsættet er det samme lyder det mest som et problem med kablet fra pc til anlæg...
Avatar billede madsmoller Nybegynder
12. maj 2009 - 22:18 #2
Det er samme kabel, som virkede fint til den gamle PC.
Avatar billede madsmoller Nybegynder
13. maj 2009 - 08:06 #3
Idet jeg tog kablet direkte fra den gamle computer, hvor det virkede fint og satte det i den nye, hvor det som beskrevet ikke fungerer, så tænkte jeg selvfølgelig, at det måtte være noget i den nye computers indstillinger, der haltede, men jeg synes, at jeg har prøvet mig frem, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad det er, der er galt, eller hvilket flueben, der mangler at blive tjekket af.
Avatar billede madsmoller Nybegynder
20. maj 2009 - 23:38 #4
Jeg har prøvet at bytte om på venstre og højre stikkene i den del af kablet, der går til mit musikanlæg, men det er stadig den samme højtaler på computeren, der er tavs.

Til gengæld kan jeg konstatere, at når kablet er sat til i begge ender og computeren er tændt og jeg spiller musik på musikanlægget, så forsvinder det meste af lyden i den ene højtaler på musikanlægget!! Så kablet eller forbindelsen mellem PC og musikanlæg laver af en eller anden grund ballade i begge ender af tilslutningen!

Kan det være, at den nye computer har brug for et andet kabel end den gamle? Jeg troede, at den slags kabler var standardkabler, der kunne bruges til alle computere.
Avatar billede madsmoller Nybegynder
30. maj 2009 - 19:34 #5
Øv, jeg var ude at investere i et nyt kabel i håbet om, at det var det gamle kabel, det var galt med - men desværre. Stadig kun lyd i den ene højtaler.
Avatar billede madsmoller Nybegynder
26. juni 2009 - 10:28 #6
Nu har jeg også købt nye højtalere og ny monitor, men det hjalp heller ikke.
Avatar billede madsmoller Nybegynder
04. juli 2010 - 10:16 #7
Lukker denne nu