Avatar billede nordclc Nybegynder
15. maj 2009 - 18:29 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Denne forbindelse har begrænset eller ingen forbindelse

Hej Eksperter,

min svigerinden har afleveret sin bærbare Acer PC'er til sin "kloge" Computernørd svoger (det er mig), fordi hun pludselig ikke kunne komme på sit internet længere! Men jeg er vist ikke så klog alligevel, for jeg kan ikke finde ud af hvad som er galt. Jeg sidder på mit eget netværk hvor mine efne PC'ere virker og prøver nedenstående.

Hvis jeg starter den op med netværksstik, så kommer den ud og siger "Denne forbindelse har begrænset eller ingen forbindelse".

Hvis jeg starter den op uden netværksstik så siger den naturligvis at intet kabel er tilsluttet, hvorefter jeg naturligvis tilslutter det med samme resultatat "Denne forbindelse har begrænset eller ingen forbindelse".

Så klikker jeg på ikonet med beskeden "Denne forbindelse har begrænset eller ingen forbindelse" og vælger reparer. Så står den med "Fornyelse af IP-adresse" et stykke tid og ender op med beskeden "Windows kunne ikke udføre reparationen, fordi følgende handlinger ikke kunne udføres: Fornyelse af IP adresse".

Dernæst prøvede jeg at gå i en kommandoprompt og skrive "ipconfig /renew" hvilket resulterer i fejlmeddelsen: "Der opstod en fejl under fornyelse af brugergrænsefladen Lan-forbindelsen 2: Der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodningen fik timeout".

Har I nogle gode ideer?

Mvh
Nordclc
Avatar billede coolby Nybegynder
15. maj 2009 - 18:38 #1
normalt når det sker kan nøjes at hive strømmen fra routeren
15. maj 2009 - 19:34 #2
For 144'ende gang -> skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
15. maj 2009 - 19:34 #3
Hurtig tanke:
I ENHEDSHÅSDTERINGEN - slet driveren til Netkort - genstart - og la' systemet indlæse en ny driver...
Avatar billede vejmand Juniormester
15. maj 2009 - 19:41 #4
Eller prøv evt at gå ned i start > kør > så skriver du cmd og trykke ok.
Så kommer der en promt frem, der i skriver du: netsh winsock reset

Genstart computeren, og se om det har hjulpet....
Avatar billede nordclc Nybegynder
18. maj 2009 - 08:14 #5
Beklager det sene svar, jeg har været væk hele weekenden.

Coolby> Samme fejl hos både hende og mig, og mine egne PC'ere virkede både før og efter jeg prøvede med hendes, så det hjælper ikke.

karise_larry 1> Sorry, Win XP Home Edition, Version 2002 Service Pack 3.

karise_larry 2> Det har jeg prøvet og det hjalp ikke.

vejmand> Det har jeg netop prøvet men det hjalp desværre heller ikke.
Avatar billede nordclc Nybegynder
28. maj 2009 - 21:44 #6
Hjæææælp, har I ikke flere gode ideer?
28. maj 2009 - 21:49 #7
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.
Avatar billede nordclc Nybegynder
03. juni 2009 - 22:27 #8
Jeg har studset lidt over at den finder 2 netværkskort, når jeg sletter netværkskort via Enhedshåndtering og genstarter! Den finder disse 2 netværkskort:
- Broadcom 802.11g Netværkskort
- SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter

Loggen fra HiJackThis kommer her :

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 22:20:12, on 03-06-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16791)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe
C:\Programmer\Arcade\PCMService.exe
C:\Programmer\Launch Manager\QtZgAcer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\Monitor.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Windows KeyHook] C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Arcade\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\Programmer\Launch Manager\QtZgAcer.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [eRecoveryService] C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\Monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Utility Tray.lnk = C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Photosmart Premier Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://webnode1.xstream.dk/radiostationer/rawflow/205/Rawflow.cab
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.portalbank.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O23 - Service: Notebook Manager Service (anbmService) - OSA Technologies Inc. - C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BGLiveSvc) - BullGuard Software - C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: BGRaSvc - BullGuard - C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\support\bgrasvc.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

--
End of file - 8359 bytes
Avatar billede tonyadams Nybegynder
18. juni 2009 - 00:20 #9
Fandt du en løsning på dette?
Avatar billede tonyadams Nybegynder
18. juni 2009 - 00:21 #10
Jeg har samme problem og det hvadenten, jeg bruger LAN, trådløs eller 3 usb modem. Den skriver blot begrænset eller ingen forbindelse.
18. juni 2009 - 06:40 #11
Lige en hurtig: Ikke noget at gi' af mht HiJackThis loggen...
Avatar billede nordclc Nybegynder
21. juni 2009 - 10:00 #12
karise_larry> Hmmm så må jeg vist hellere indlevere den til reparation!

tonyadams> Nej desværre ikke.

Tak for forsøget til jer alle.
Avatar billede nordclc Nybegynder
21. juni 2009 - 10:01 #13
karise_larry> Læg et svar, så er der 20 point for forsøgene.
21. juni 2009 - 10:53 #14
NIX...
Avatar billede tonyadams Nybegynder
21. juni 2009 - 16:39 #15
Har du prøvet en reinstall? For så virker det igen, det er først når der kommer windows updates på, at det går galt. Så jeg tænker, at jeg blot må lade være at update den
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. juni 2009 - 01:44 #16
Og der er ikke en manuel kontakt til at slå netværk/trådløse netværk fra med, vel?
En mulighed er et slapt hunstik i computeren. Dermed menes, at kontaktlamellerne i hunstikket i computeren er trykket for langt ind, så der ikke er korrekt forbindelse til dit netværkskabel.
Dette sker af og til, hvis der forsøges indsat et forkert stik, eks. et modemkabelstik.
Hvis dette er tilfældet, så kan du med lidt snilde "fiske" lamellerne på plads igen med en bøget synål.
Det kan også være skidt på lamellerne, disse fjernes med en glaspensel. Glaspensel er et specielt værktøj til elektronik.
/ptj_11
Avatar billede nordclc Nybegynder
10. september 2009 - 10:57 #17
Karise_larry og tonyadams smid lige et svar, så kan i dele points'ne. Også lige løsningen (hader selv når folk ikke skriver hvordan de fik det løst):

Jeg gik ned i El-Giganten's PC support, og den kloge rare fyr sagde "genstart i sikkerhedsmode med netværk"

Som sagt så gjort, og der var pludselig ingen problemer med at komme på netværket!

"Så har du noget software som lukker for forbindelsen, højest sandsynligt noget Anitvirus program som er udløbet, eller ikke kan blive opdateret af en eller anden grund" sagde den kloge rare fyr.

Jeg afinstallerede samtlige antivirusprogrammer hun (min svigerinde) havde installeret, og så var der hul igennem. Efterfølgende installerede jeg selvfølgelig Antivirus igen så hullet kun er den ene vej ;o)

Tak for forslagne til alle der har været inde over tråden, og undskyld jeg først er vendt tilbage nu.

Mvh
Nordclc
10. september 2009 - 21:37 #18
Ping...

Pas på med at install flere SIKKERHEDSPROGRAMMER samtidig; det går sjældent godt...