Avatar billede JaVo Nybegynder
18. maj 2009 - 18:09 Der er 4 kommentarer

Pc kan ikke se stor hd...

Hjælp min gamle pc kan ikke se støre hd'er.. Kan max dele dem op til ca. 300 gb.

Kan der gøres noget ved det så den kan se den fulde størrelse?
18. maj 2009 - 18:40 #1
For 146'ende gang -> skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

------

Er det i BIOS det går 'galt' ?
(S)ATA eller (P)ATA eller USB eller ???
Avatar billede JaVo Nybegynder
18. maj 2009 - 20:34 #2
XP PRO, det er et ældre gigabyte bundkort med idé, bruger også (S)ATA raid controller pci.

Tænker lidt selv om det er noget i BIOS'en men har aldrig lavet meget om der.
18. maj 2009 - 20:37 #3
... hvad siger/skriver BIOS om den ?
Avatar billede JaVo Nybegynder
29. maj 2009 - 11:57 #4
Jeg kan ikke huske om jeg fik kigget i bios da dette er et problem jeg havde for et godt stykke tid siden, har efterfølgene sat hd'en i en anden pc, men nu vil jeg gerne bruge den gamle pc som fil sever og så kom jeg i tanke om det igen.. Har ikke lige en tom hd jeg kan smide i nu så jeg kan ikke se hvad den gør. Kan huske da jeg satte den i kunne den kun ses som ca. 300 Gb. fik den sat i en nyere pc og delt i to hvorefer den jo godt kunne se det i den gamle, men det er lidt træls og skulle dele dem op vil nu helst bare have en eller to til det hele.