Avatar billede hottadpole Nybegynder
21. maj 2009 - 09:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Spontan reboot

Er det kun hos undertegnede der opleves reboot ved besøg på Eksperten? Problemet går og kommer og gælder både Win7 RC1 32 bit og Vista Ultimate 32 bit. Reboot kommer uden varsel og somme tider flere gange i træk. Kompatabilitetsvisning i IE8 hjælper ikke.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2009 - 10:28 #1
Test dine RAM
Avatar billede hottadpole Nybegynder
21. maj 2009 - 11:58 #2
Jeg burde selvfølgelig have skrevet at memtest har kørt i flere omgange uden problemer. Ud over de oven for beskrevne unoder er maskinen stabil.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 08:50 #3
et gæt-din grafikkort driver
Avatar billede hottadpole Nybegynder
25. maj 2009 - 10:18 #4
Tjah treatmenice Det kunne det godt have været. Det besynderlige er at Eksperten virker igen uden indgreb fra min side. Som min gode ven Michael plejer at sige: der er et fast antal fejl i en Windows installation og Windows er en af dem. Desuden skal man ikke forsøge at reparere de faste fejl da det bare afføder nye. Han har nok ret. Hvis der er bud efter pointsene skal i bare melde jer, ellers ta'r jeg dem selv.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 10:56 #5
jamen gør du det - eksperten er jo eksperten med sine besynderlige tiltag.
jeg vil lige slå et slag for noget usb pen jeg  lavet og syntes er ikke så lidt genialt.
fedora hedder systemet.

man henter

https://fedorahosted.org/liveusb-creator/

live usb creator 3.6.5 zip.
sæt en usb pen i et drev og luk mappen ned der fremkommer og lad programmet hente version 10 ned auto og i løbet af kort tid har du en usb pen med billede på og internet adgang og så videre du kan boote op på - den kan jo også laves som cd hvis det skulle ønskes. det er dejligt med et billede på når man skal flytte eller kopiere når windows er gået død.

jeg har ikke prøvet at lave en cd fordi det har jeg ikke brug for endnu.

prøv den lige
Avatar billede hottadpole Nybegynder
25. maj 2009 - 11:21 #6
Lyder interessant. Det skal da prøves.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 11:21 #7
Måske et dumt spørgsmål, men hvad er forskellen på forslaget i sidste kommentar fra "treatmenice" og KNOPPIX www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede hottadpole Nybegynder
25. maj 2009 - 11:23 #8
Den tror jeg treatmenice får lov til at svare på da jeg endnu ikke har fået prøvet nogle af delene.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 16:24 #9
forskellen er vel bare at du til en hver tid kan slette fedora som andre filer og bruge pennen til andet.
der er internet adgang og så videre og en lille pen fylder jo ikke meget i lommen. det er jo ikke altid man lige har cd med.

du skal jo ikke brænde noget - med mindre det som jeg skrev er til cd og jeg ikke har prøvet

jeg har heller ikke prøvet den fra helges side
Avatar billede vejmand Juniormester
25. maj 2009 - 16:36 #10
Bare til info:
Jeg oplever også nogle gange at IE7 lukker ned ved besøg på Eksperten. Og det sker kun ved Eksperten, aldrig på andre sider.
Og kun den ene fane som er aktiv, selv når jeg har flere faner åbnet med Eksperten. Så kan jeg bare vælge et af de andre faner, og så arbejde videre.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. maj 2009 - 17:33 #11
Og så gjorde den det lige igen.  :-)

Fejlmelding:
Internet Explorer kan ikke åbne internetstedet http://www.eksperten.dk/spm/875777
Handlingen blev afbrudt.

Og når jeg så klikker på "OK" kommer "Internet Explorer kan ikke vise websiden"
Jeg lukker så fanen, og alt virker igen.
25. maj 2009 - 19:16 #12
((Hvad med IE8))