Avatar billede prodoc Nybegynder
22. maj 2009 - 00:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm og det er ikke bundkort???

Hej allesammen,
nu er jeg virkelig ved at være desperat, min stadionære har ikke funket i 4 måneder fordi den har en underlig defekt...
Oprindeligt gik den i stykker ved at skærmen en dag da jeg tændte gik i sort. Så skiftede jeg PCIexpress port og så virkede den i en måneds tid men så en dag var den i sort igen. Så prøvede jeg et andet GFX kort men intet hjalp. Derefter Købte jeg et nyt bundkort, men det var noget lort så det virkede ikke. Nu har jeg så købt et bundkort fra kina, som er magen til mit (asus a8n32-sli deluxe), det skulle virke og brugeren har 100 % positiv kritik på amazon, men skærmen er stadig i sort. Så hvis det ikke er bundkort eller grafikkort hvad kan det så være, har prøvet at have alle hdd's/floppy/dvdrom fra men intet hjalp? Der er lys i bundkortet og alle blæsere virker, så den er vel ikke gal med strømforsyningen eller?

Er der en ekspert der kan hjalpe mig, jeg er virkelig desperat... tænk sig ikke at have sin hjemmecomputer i rundt regnet 3 måneder... :(
Avatar billede justrace Novice
22. maj 2009 - 00:27 #1
Det kan nu sagtens være din strømforsyning.
22. maj 2009 - 06:23 #2
(Bare for en go' ordens skyld - prøv med en anden skærm ?)
Avatar billede prodoc Nybegynder
22. maj 2009 - 08:51 #3
Jeg har dualscreen, og den virker fint når jeg sætter min bærbar til, så skærmen burde være clear... Det er sgu bare irriterende for den psu jeg har nu har sgu været dyr det er en passiv Antec Phantom500 psu.. :( men ja er også ved at komme til den erkendelse, er der eller nogen ting som kunne være galt?

Satans hvis det er Psuen så har jeg smidt 1000 ud på nye m's som så virkede.. :)
Avatar billede prodoc Nybegynder
22. maj 2009 - 11:48 #4
Hvad er sandsynligheden for at det er CPU'en? kan man godt starte et mb op og se noget på skærmen hvis der ikke er CPU i?
Avatar billede prodoc Nybegynder
25. maj 2009 - 10:00 #5
Nu har jeg læst et par andre steder at den ikke kan køre uden CPU, så ja er tilbage til scratch... det er enten PSU eller CPU... :( forstår ikke hvorfor et highend ASUS motherboard ikke kommer med bip-lyde som fejlmelding...
Avatar billede prodoc Nybegynder
11. februar 2010 - 15:48 #6
Lukket...