Avatar billede osigaard Nybegynder
25. maj 2009 - 18:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Notebook PC vil ikke boote op

Sønnens Acer Extensa 5420 vul ikke boote op.
4/5 kom sønnen hjem med sin Acer, den ville køre chkdsk ved hver boot og meldte om at diverse filsekmenter ikke var lædebar, d: drevet DATA tillod ikke tilgang, den normalt skjulte recovery partition, var vist som dref F:.
D: DATA viste sig at være filsystem RAW, fik quikformat og blev vist som NTFS, fik adgang og oprettet installationsmappe, med bl.a. nyt antivirus.
Efter quikformat  af d: er F: ikke længere synlig, er altså atter skjult
Fik fjernet Norton som var out of date, installerede Avast fik installeret alle opdateringer incl SP1.
Fik skannet for Virus og andet skidt alt i orden.
Havde dog ikke DVD'er hjemme, så fik ikke brændt Gendannelses DVD ud, havde godt nok mistanke om at sønnen ikke havde fået det lavet.
Her den fredags 22/5, kommer han så hjem igen , computeren vil køre PC reparatiom og tæller 30 sek ned, siger du OK til at køre PC reparation starter den blot med at tælle 30 sek ned igen, vælger så at starte Windows normalt, den fører chkdsk og melder om adskillige ulæselige filsekmenter kommer aldrig ind i Windows, genstartet.
<Alt>+<F10> virker ikke, smider Insert boot-CD i CD/DVD drevet og booter op på den, starter Gparted, som ingen partitioner finder,
Hverken Partition 1 F: Partition 2 C: eller Partition 3 D:

I sin fustration forsøger han installation med en Vista DVD, men det går ikke, kommer til 71% og får så meldingen
"Windows canot install required files. Make sure all files Required for installation are avaieble and restart the installation  Error code 0x80070003"
sletter og opretter så partition 2 C:  igen og forsøger igen.
Samme resultat.
"Windows canot install required files. Make sure all files Required for installation are avaieble and restart the installation  Error code 0x80070003"
!.Kan ikke aktivere gendannelses-pertition med Gdisk
2.Kan ikke bruge <Alt>+<F10>, beder om Windows installatios CD/DVD er aldrig leveret Gendannelsesmedie er ikke brændt endnu.
Heldigvis fik sønnen besked på at tegne ekstraforsikring og han gjorde det, da han købte sin Acer, så nu kan Acer få fornøjelsen af at få maskinen til at køre igen,

Når den kommer tilbage, må jeg vel hellere selv sikre at Gendannelses medier laves, inden sønnen får fingre i computeren, dette her cirkus gider hans gamle far sgu ikke en gang til :-)
Avatar billede osigaard Nybegynder
26. maj 2009 - 21:25 #1
Rettelse:
I sin fustration forsøger han installation med en Vista DVD, men det går ikke, kommer til 71% og får så meldingen
"Windows canot install required files. Make sure all files Required for installation are avaieble and restart the installation  Error code 0x80070003"
sletter og opretter så partition 2 C:  igen og forsøger igen.
Samme resultat.
"Windows canot install required files. Make sure all files Required for installation are avaieble and restart the installation  Error code 0x80070003"
1.Kan ikke aktivere gendannelses-pertition med Gparted
2.Kan ikke bruge <Alt>+<F10>, beder om Windows installatios CD/DVD er aldrig leveret, Gendannelsesmedie er desværre ikke brændt endnu.
Heldigvis fik sønnen besked på at tegne ekstraforsikring og han gjorde det, da han købte sin Acer, så nu kan Acer få fornøjelsen af at få maskinen til at køre igen,

Når den så kommer tilbage, må jeg vel hellere selv, sikre at Gendannelses medier laves, inden sønnen får fingre i computeren, dette her cirkus gider hans gamle far sgu ikke en gang til :-)
Avatar billede osigaard Nybegynder
27. maj 2009 - 12:21 #2
Nå nu er Acer Extensa 5420, sendt videre til rep.
Om ikke andet, kan de jo ligge et nyt installationsbillede ind
:-)