Avatar billede nek Praktikant
31. maj 2009 - 13:27 Der er 5 kommentarer

USB Problemer

Jeg har to problemer med USB - håber at få løst et eller flere:

Problem 1: En ældre bærbar har bare USB 1.1 - kan en reparatør sætte en 2.0 i - og kan det betale sig? Jeg har ikke umiddelbart brug for en stærkere bærbar.

Problem 2: Jeg har skam en computer med USB 2.0 Men når jeg sætter bestemt hardware til - konkret en lysbilledscanner - siger computeren, at enheden kan arbejde hurtigere, og jeg kan klikke for at se mulighederne. Det gør jeg så - computeren fortæller så, at jeg har 6 2.0 USB porte og at jeg bare kan skifte til én af dem. Men selv om jeg klikker og klikker og prøver alle de fysiske porte, så får jeg samme besked. Er der et andet sted, jeg kan pille ved noget?  Altså uden at ødelægge noget, for jeg har ikke så¨god forstand på computere.
Avatar billede justrace Novice
31. maj 2009 - 13:35 #1
Er kablet et USB 2.0?
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
31. maj 2009 - 13:53 #2
problem 2 skal du bare ignorere...
Avatar billede nek Praktikant
31. maj 2009 - 14:14 #3
Mange tak for reaktionen. Jo det er et 2.o kabel. Scanneren kan også kun køre på 2.0, og jeg bruger det kabel, der var med.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. maj 2009 - 14:59 #4
Angående problem 2. Den besked får jeg også. Både på min gamle
og nye computer. Det må være en fejmeddelelse fra windows.
Avatar billede old-faithful Praktikant
31. maj 2009 - 17:31 #5
Ift. problem 1: Hvis din bærbare har PCMCIA-indgang - dvs. et hul i siden der er nogenlunde på størrelse med et (tykt) kreditkort - kan du evt. købe et PCMCIA-kort med USB 2, f.eks.:
- http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=100365&searchArea=products&Soegeord=pcmcia+usb
- http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=24129&searchArea=products&Soegeord=pcmcia+usb

Så behøver man ikke at skille computeren ad.