Avatar billede crasser83 Praktikant
08. juni 2009 - 01:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mærkelige steger på skærmen og ændring i tekst under opstart.

Det skete midt under et spil Warcraft 3 online. Spillet gik ned med røde, tynde streger lodret ned over skærmen. Efter et par sekunder poppede en lille boks op med noget a la: Grafikkortets driver holdt op med at svare.
Jeg genstartede systemet og det virkede da også umiddelbart, da den startede op igen. slukkede igen kort efter. Checkede dog ikke ordenlig for næste gang jeg tændte computeren kom striperne igen, denne gang over under opstarten(efter windows-grafikken var loaded) og skærmen gik fra og til en del gange før den til sidst viste den blå skærm der advarer mod en fejl og derefter genstarter.
Problemet er blevet værre siden det opstod og nu er nogle af bogstaverne og tallene under opstarten(bios osv.) erstattet af tegn som "%&/"#%&$£" før til sidst at give den blå fejlmelding.
Jeg har prøvet at geninstallere grafikkortdriveren(den nyeste) og kort en komplet antivirus scan med "Avast!".
Jeg kan godt starte op i fejlsikret tilstand og der køre det fint. Derudover kan jeg deaktivere førnævnte driver og så starte op normalt hvorefter den fungerer fint, på nær at der er permanente blå vandrette striber over skærmen.(under opstart er der stadig hhv. stadig mærkelige tegn, lodrette røde streger før Windows logoet og grønne vandrette streger mens selv logoet er der)
Computeren blev ikke umiddelbart opdateret på nogen måde lige før det skete. Hvad er der galt? Er det en hardwarefejl på grafikkortet, en driver fejl eller en virus?
Sikke en omgang, hva? :-)
Håber nogen kan hjælpe.
På forhånd tak. Christian
Avatar billede crasser83 Praktikant
08. juni 2009 - 01:40 #1
Jeg har forresten Windows Vista 64.
08. juni 2009 - 06:30 #2
... hardwarefejl på grafikkortet ... - det vil jeg også mene...
Avatar billede Jensen DK Novice
08. juni 2009 - 08:42 #3
Hvis det er muligt så prøv et andet grafikkort.
Avatar billede crasser83 Praktikant
08. juni 2009 - 12:03 #4
ok. Det lyder ikke godt især for at reklamations retten udløb for 2 måneder siden. :-(

jeg tester et andet graffikkort og så vender jeg tilbage.
Avatar billede crasser83 Praktikant
22. oktober 2009 - 18:57 #5
Det var hardware fejl. Lukkes