Avatar billede donnyhus Praktikant
10. juni 2009 - 14:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Program til at kortlægge mit C drev eller andet drev og derefter vise det i excel etc

Kender noget et program der kan analysere min harddisk eller et givent netværksdrev og derefter importere resultatet ind i excel eller evt. vise det grafisk?

Med andre ord, et program til at 1: sitemappe mine drev og 2: vise strukturen i Excel eller på anden måde.
10. juni 2009 - 14:30 #1
Du behøver ikke et særligt program til det - det kan klares fra en Command Prompt.

Indtast kommandoen:
TREE C: >filnavn.txt

hvor C: står for det drev, du vil have en oversigt over.

Kommandoen opretter en tekstfil, der efterfølgende kan åbnes i f.eks. Excel.
Avatar billede j3ppah Novice
10. juni 2009 - 15:00 #2
Så lærte man også noget nyt idag :P.. Den kendte jeg satme ikke erikjuul... Men lækker er den da :D
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. juni 2009 - 19:06 #3
Et andet rigtigt godt lille program:
Advisor.exe fra www.belarc.com

Giver et til bundsgående indblik i, hvad der er installeret og meget mere.
/ptj_11
Avatar billede donnyhus Praktikant
25. juni 2009 - 23:51 #4
erikjuul - skal du ha point?
26. juni 2009 - 08:53 #5
OK!