Avatar billede KLIS Juniormester
15. juni 2009 - 17:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for betinget CSS i selve css-filen?

Jeg er ved at lave en webshop i et standard shop-system, som desværre ikke er så fleksibelt.

Jeg har ikke direkte adgang til CSS'en men via en menu, kan jeg tilføje argumenter til de forskellige punkter.

Mit spørgsmål går så på om det er muligt at lave et betinget argument direkte i CSS'en... Jeg har behov for at lave et bestemt argument som kun læses af IE, men jeg har ikke mulighed for at lave 2 seperate CSS-filer.

Jeg har forsøgt mig med disse, men ingen af dem virker.

<!--[if IE>border-bottom: 1px solid #FFFFFF;<![endif]-->
<!--[if IE>border-bottom: 1px solid #FFFFFF<![endif]-->;
[if IE] border-bottom: 1px solid #FFFFFF;

Er der en mulighed for at lave en betingelse i CSS-filen?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
15. juni 2009 - 18:04 #1
Hvis det kan hjælpe kandu også sætte det i din head det vil også virke

<head>
<!--[if IE>border-bottom: 1px solid #FFFFFF;<![endif]-->
<!--[if IE>border-bottom: 1px solid #FFFFFF<![endif]-->;
</head>

også selv om du bruger css fil :)
Avatar billede KLIS Juniormester
15. juni 2009 - 18:11 #2
Fik lige øje på en fejl i mit spørgsmål...

Jeg har forsøgt mig med disse:

<!--[if IE]>border-bottom: 1px solid #FFFFFF;<![endif]-->
<!--[if IE]>border-bottom: 1px solid #FFFFFF<![endif]-->;
[if IE] border-bottom: 1px solid #FFFFFF;

Jeg har desværre ikke engang adgang til min head.

Argumentet gælder for nogle bestemte celler, som jeg kan argumentere på i CSS'en.
Avatar billede roenving Novice
15. juni 2009 - 20:06 #3
Stylesheets må kun placeres i head-sektionen ...
Avatar billede fusion-it Nybegynder
15. juni 2009 - 20:10 #4
ja korrekt roenving men derfor må man gerne skrive eks:

<!--[if IE]>border-bottom: 1px solid #FFFFFF;<![endif]-->

I selve css filen :)
Avatar billede ebusiness Nybegynder
15. juni 2009 - 21:26 #5
IEs conditional comments virker kun i HTML dokumenter, du kan ikke sætte dem ind i seperate style sheets, det er slet ikke legalt at bruge HTML kommantar tags i style sheets.
Avatar billede roenving Novice
16. juni 2009 - 15:43 #6
>>ebusiness

Præcis !-)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
16. juni 2009 - 18:53 #7
#det er slet ikke legalt at bruge HTML kommantar tags i style sheets.

Muligt det ikke er legalt men der findes en del personer herinde som er mere eller mindre ligeglad med standarder :)

men god point!
Avatar billede ebusiness Nybegynder
16. juni 2009 - 23:39 #8
Det her er så ikke bare ikke W3C rekommanderet, det virker heller ikke, for ingen browsere har implementeret HTML kommentarer i CSS filer.