Avatar billede mrjuul Nybegynder
19. juni 2009 - 13:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kontrol af active directory brugere

Jeg søger et program som kan hjælpe med at udføre en kontrol/"revision" af de sikkerhedsgrupper som en given bruger er medlem af.

Det jeg forstiller mig er at programmet, henter brugere og deres gruppe medlemskaber ud af AD (active directory), og derefter kunne man så f.eks. vælge bruger a,b og c og få vist hvilken gruppemedlemskaber de har til fælles og hvor der evt. er forskelle.

Er der nogen der kender til sådanne et program.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. juni 2009 - 16:31 #1
Det kan du trække ud med vmic kommandoer og så lave pivo tabeller i excel der kan vise dig det du efterspørger. Du kan også dumpe dataen i en database og så krydsreferere som du lyster.

Prøv at søge på vmic kommandoer og se om der ikke skulle ligge et skript du kan rette til
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
20. juni 2009 - 22:13 #2
lav LDAP opslag
Avatar billede mrjuul Nybegynder
22. juni 2009 - 16:18 #3
Jeg fandt et program som kunne det.

DumpSec fra systemtools (http://www.systemtools.com/somarsoft/index.html)
Avatar billede mrjuul Nybegynder
22. juni 2009 - 23:13 #4