Avatar billede arx Nybegynder
26. juni 2009 - 18:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dårlig ydelse på grafikkort efter udskiftning

Hejsa.

Efter jeg har skiftet grafikkort, da det var gået i stykker, fandt jeg ud af at mit kabinet var for lille til at det kunne sidde i PCI-Express slot 1.

Jeg satte det derfor i PCI-Express slot 2 i stedet for da der var plads til det.

Men selvom grafikkortet er bedre end det gamle(8800gts gammel version og nu Radeon HD4870 512 OC version) yder det dårligere.

Så tænkte self. på om det er på grund af porten ikke er x16?
Synes bare begge slots skulle være x16, jeg har et - asus p5k ailifestyle bundkort

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381936&searchArea=&Soegeord=p5k

Har prøvet at se i Sisoft Sandra hvad den siger, og der står at slottet er PCIe 1.00 x4 2.5Gbps med multiplier på 3.

Håber i kan hjælpe ;)
Avatar billede arx Nybegynder
26. juni 2009 - 18:20 #1
Så lige at sandra også siger at kortet mangler en interupt, så prøver lige at gå ind i bios´en og se om man kan sætte det på der.
Avatar billede arx Nybegynder
26. juni 2009 - 18:36 #2
Inde i bios er der en setting som hedder : initiate graphic adapter PEG/PCI, kan det være den som skal byttes om?
Avatar billede arx Nybegynder
26. juni 2009 - 18:39 #3
Hmm, nu kommer jeg da i tvivl om den kører x16 på slot #2. Inde på deres hjemmeside står der :

2 x PCI-E x16 (blue @ x16 mode, black @ x4 or x1 mode)
Avatar billede arx Nybegynder
27. juni 2009 - 13:58 #4
Ingen der har et bud? :)
Avatar billede arx Nybegynder
28. juni 2009 - 00:22 #5
Ligemeget køber et andet kabinet i stedet for :)