Avatar billede ffn Nybegynder
30. juni 2009 - 12:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fornatering af ThinkPad T61 - sikker sletning

Hejsa,

Jeg har gennem firma lånt en ThinkPad T61 og nu skal jeg afleverer den tilbage - hvordan sletter jeg nemmest alt på harddisken så en ny medarbejder ikke kan gendanne de filer jeg har haft liggende?

Gratis programmmer tak.

Maskinen skal kunne reinstalleres bagefter.
Avatar billede mrtn Nybegynder
30. juni 2009 - 12:11 #1
Avatar billede haverslev Novice
30. juni 2009 - 12:34 #2
Avatar billede reza4life Nybegynder
30. juni 2009 - 21:16 #3
Tak for jeres svar men det er vista jeg bruger og ikke xp,men findes der ikke en simpel løsning for jeg ny bruger af computer og har lidt svært med at lave boot cd èr.Det skal være en idiot sikkert løsning.
30. juni 2009 - 21:34 #4
... med nævnte KILLDISK procedure er det bedøvende ligemeget hvad der er på PC'en i forvejen...

------

Har du Vista DVD'en ?
Avatar billede reza4life Nybegynder
30. juni 2009 - 21:37 #5
JA jeg har vista gendannelses cd ok jeg går igang med det samme
Avatar billede ffn Nybegynder
15. oktober 2009 - 13:35 #6
Takker for svar
Avatar billede haverslev Novice
15. oktober 2009 - 19:16 #7
Hvilken løsning brugte du ?
Avatar billede ffn Nybegynder
15. oktober 2009 - 19:51 #8
jeg har faktisk ikke gjort det endnu...

Men jeg forventer faktisk (efter endnu en gang at have læst jeres forslag) at bruge den du skrev om: http://www.helgec.dk/killdisk.html

Så føler du dig snydt af points, så opretter jeg gerne en tråd med 100 points til dig
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2009 - 10:07 #9
Snydt vil jeg nu ikke sige, blot at du som bruger af E igennem 10 år, skulle vide at du burde bede vedkommende om at komme med et svar, så det er den "korrekte" løsning der accepteres på.
Her acceptere du blot det eneste svar der er lagt, nemlig mrtn`s :)
Avatar billede ffn Nybegynder
16. oktober 2009 - 13:26 #10
Bruger gennem 10 år er nok så meget sagt. Men jeg har haft en profil så længe, det er sandt.

Hvis man mener man har et svar, så laver man vel et svar og har man en kommentar, så laver man en kommentar...

Er det ikke "hjælpers" ansvar at vide om han kommer med et svar eller en kommentar.

Jeg opretter gerne en tråd så du kan få dine points.

Jeg er bare ude på at få en smidig og hurtig hjælp, hvor tråde lukkes hurtigte - der er allerede for mange ulåste.

http://www.eksperten.dk/spm/889687 (Her er 100 points)
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2009 - 13:43 #11
ffn >> ikke for at træde voldsomt rundt i det, men det er altså kun spørgeren der kan vide om "svaret" kan bruges. Derfor er der rigtig mange af de gamle dygtige hjælpere herinde, som først sender et "Svar" når spørger har tilkendegivet at svaret er tilfredsstillende.

Det har været diskuteret uendeligt mange gange hvad der er mest korrekt, uden der er kommet noget helt klart svar ud af det.

Men det mindsker risikoen for at point uddeles forkert, hvis alle lagde som kommentar, indtil spørger tilkendegiver hvilket svar der er brugt som løsning på problemet.

Ellers har du helt ret, der er alt for mange åbne spørgsmål.  :-)
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2009 - 14:10 #12
vejmand > netop og det jeg mente med mit indlæg :)

ffn > jeg ønsker ikke de points du har oprettet, læg blot svar selv og acceptere det :).

Hvis jeg f.eks modtager de 100 p. så ville du jo have givet 200 p ialt for dit spørgsmål og det var/er jo ikke meningen.
Er blot intresseret i at andre bruger kan se at der er brugt den eller den løsning i de enkelte spørgsmål.
Avatar billede ffn Nybegynder
21. oktober 2009 - 08:17 #13
Uanset hvad, så takker jeg for hjælp og klarhed og endte med Killdisk løsningen og brændte iso-filen og kørte killdisk...