Avatar billede bellek Nybegynder
05. juli 2009 - 18:07 Der er 6 kommentarer

Pc går ned i wow...

Hej

Jeg har et problem med at min PC går ned når jeg prøver at spille wow. Har haft problemet før og har haft formateret den. Gik ok i et lille stykke tid men det er nu kommet igen. Har prøvet at opdatere driver til grafikkort. Både alm og med omega driver. intet virker. Før dette prøvede jeg at formatere mit systemdrev i håb om at det måske var noget i systemet, men nej.

Jeg har en
Intel Core 2 CPU
6700 2.66GHz
2,00 GB RAM
Med Windows XP sp 2
skærmkort Radeon X1950 Pro (Omega 3.8.442)

Håber der er oplysninger nok her og at i kan hjælpe mig.

På forhånd tak
Belinda
05. juli 2009 - 18:09 #1
MS ServicePack3 + efterfølgende MANGE opdateringer ???

Check i ENHEDSHÅNDTERINGEN om manglende driver(pakker) ?
Avatar billede bellek Nybegynder
05. juli 2009 - 19:44 #2
Før formateringen havde jeg det hele up-to-date. men prøver da lige at opdatere det igen
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
05. juli 2009 - 20:31 #3
Går den pludseligt ned - eller er det efter længere tid?

Hvis det er spontant - dvs. efter 5 minutter eller efter 2 timer så er det nok syg hardware et sted (grafikkort har det specielt med at brænde af efter et par år).

Hvis det er efter længere tids spilleri så vil jeg gætte på et varmeproblem. Prøv evt. at tag siden af kabinettet, støvsug evt. blæsere etc.

Kør evt. coretemp programmet (se her http://www.alcpu.com/CoreTemp/) og se hvad den siger efter 20-30 minutters spil.
Avatar billede bellek Nybegynder
05. juli 2009 - 21:13 #4
Ja den går pludselig ned. Det kan dog variere men som regel når man kun lige ind i spillet og så går den ned. Vi har prøvet med at pille siden af og har haft rengjort den men det hjælper ikke.
Temperaturen er fin nok. Det er vist "kun" det ene spil den gør det med. Formoder det er fordi det er ret krævende.
05. juli 2009 - 21:20 #5
Når/hvis du kommer ind så ændre opløsningen til MEGET lavt og se hvad der sker/ikke sker ?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
05. juli 2009 - 21:20 #6
Hmm...Wow er ikke så krævende endda (medmindre man er i raid, så trækker alle onlinespil tænder ud). Din pc ville sikkert gerne have en gigabyte mere hukommelse, men det burde ikke betyde alverden.

Mit normale bud ville være at prøve at køre det som administrator (Vista) men du kører jo Xp. Og hvis det kun er Wow der går ned, mens andre spil kører, så er det nok heller ikke syg hardware - omend det ikke ville skade at prøve med at andet grafikkort hvis et sådan kunne lånes.

Men som Larry skriver: I med alle opdateringer.

Og mens vi er ved at prøve os frem: Man kunne også hente Windows 7 RC. Mit Warhammer Online kører en del bedre med det styresystem på min bærbare.