Avatar billede dobbel_mango Praktikant
09. juli 2009 - 18:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DVD-Drev fungerer ikke

Hej eksperter

Mit DVD-drev virker ikke, og det har det ikke gjort i et stykke tid. Drevet er synligt i drev-oversigten, den blinker og indtil igår ville den også åbne og lukke sig - det vil den ikke længere.

Nu sidder der så en CD derinde, som jeg ikke kan få ud, og drevet blinker kontinuerligt.

Hvad kan problemet være?
Jeg bruger XP.
Avatar billede dobbel_mango Praktikant
09. juli 2009 - 18:30 #1
Den kan nu godt åbne og lukke igen, efter at have åbnet den manuelt med en nål. Men den vil ikke læse noget som helst, selvom den begynder at arbejde...
Avatar billede hottadpole Nybegynder
09. juli 2009 - 18:51 #2
Som dobbel_mango siger kan du sagtens få skiven ud. Enten v. h. a. en lille nål eller lignende der trykkes ind i et dertil indrettet hul der typisk befinder sig oven over åbn/luk knappen. På nogle drev skal der bruges en skruetrækker i samme hul der langsomt åbner drevet. Når det er gjort smider du drevet ud og køber et nyt der kan erhverves for 250 kr. eller der omkring. Jeg går ud fra det er en stationær computer der tales om. Hvis det er en bærbar plejer prisen at være noget mere pebret.
Avatar billede haverslev Novice
09. juli 2009 - 19:27 #3
Prøv følgende. Klik på Start - Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  -  Genstart Pc`en.

Eller
Gå i Enhedshåndtering
Klik på + udfror DVD/CD-drev
H-klik på dit DVD/CD-drev og vælg fjern og genstart pc`en
Lad Windows selv finde og installere det igen
Avatar billede haverslev Novice
11. august 2009 - 14:28 #4
OK?