Avatar billede kasper76 Nybegynder
11. juli 2009 - 19:44 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

design / idé til visitkort

Hej

Jeg synes der er mange ens designet visitkort og kunne godt tænke mig noget originalt.

Er der noget som har lyst til komme med nogle idéer?

Mail, kb(snabela)consultus.dk
Avatar billede fusion-it Nybegynder
11. juli 2009 - 20:18 #2
Avatar billede computerlab Nybegynder
12. juli 2009 - 08:54 #3
Du kunne også bare hyre en grafiker til opgaven...
Avatar billede Skiltemaleren Nybegynder
12. juli 2009 - 10:54 #4
Hvad forestiller du dig - har du en idé om hvad du vil have. ?

Har du noget at bytte med, - hvad kan du. ?

Jeg kan også trykke dine kort, jeg har ca. 7000 færdige layout.
Avatar billede kasper76 Nybegynder
12. juli 2009 - 13:25 #5
En grafiker og et trykkeri skal sikkert på banen.

jeg forestiller mig noget tryk "ned" i kortet, lidt specielt papir... noget som kan gøre man husker og gemmer kortet.
Avatar billede kasper76 Nybegynder
12. juli 2009 - 13:26 #6
skiltemaleren, smid et link eller en mail så kan vi måske handle?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
12. juli 2009 - 17:12 #7
Hmmm jeg gik sådanset ud fra det du skrev kasper

Jeg synes der er mange ens designet visitkort og kunne godt tænke mig noget originalt.

So good luck :)
Avatar billede kasper76 Nybegynder
13. juli 2009 - 08:49 #8
-> fusion-it

Jeg synes dit forslag er udemærket. Jeg søger både idéer og en der kan lave dem til mig. At jeg skal bruge en grafiker og trykkeri, ændrer ikke ved at jeg stadig skal inspireres :-)

Venligst

Kasper
Avatar billede fusion-it Nybegynder
13. juli 2009 - 09:58 #9
Derfor siger jeg oxo good luck  :) det mente jeg faktisk jeg regnede da ikke med du ville kopiere MR bagger men få inspiretion :)

Må man spørge hvilken branche du bevæger dig indenfor ?
Avatar billede Himbear Nybegynder
13. juli 2009 - 10:23 #10
Hej Kasper,

Jeg er grafiker og hjælper dig gerne, men som andre vil jeg gerne høre lidt mere om hvad det er for en virksomhed?
Avatar billede kasper76 Nybegynder
13. juli 2009 - 10:35 #11
salgstræning, coaching, telemarketingkampagner o.l.
Avatar billede Himbear Nybegynder
13. juli 2009 - 10:47 #12
Hej igen,

Der er jo en del forskellige muligheder. For eksempel kunne man jo finde en form, som man kunne få udstanset, altså så logoet ikke er firkantet. Præg er også en mulighed, det kan give en god effekt og lyst til at røre ved kortet. En anden mulighed er at bruge folietryk, som kan give en metalfarve med højt genskær - der findes mange farver, men også nogle mønstre.

Det er smartest at holde sig inden for almindelige mål, da mange har en mappe eller et system til de visitkort de modtager. Men der er jo mulighed for at lave det 4-sidet, så det kan foldes.

Er der noget af det som du synes lyder interessant?
Avatar billede kasper76 Nybegynder
14. juli 2009 - 19:30 #13
ja, interessant. specielt præg hvis kortet er blankt.

Hvad med specielt papir, vandmærke, bølget o.l.? Nogle erfaringer/holdninger?
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. juli 2009 - 23:49 #14
Hvis det skal se lidt eksklusivt ud, så synes jeg at mat kraftigt karton er at foretrække, og man kombinere det med lidt blanklak, hvis det er skal være rigtig godt.
Avatar billede e-block Juniormester
15. juli 2009 - 22:22 #15
Prøv at gå på biblioteket, og lån nogle bøger om loger, og brevpapir. Jeg har f.eks. købt bøgerne "Letterhead & logo design 9" og "Logo Design Workbook" som er en guldgrube af design og ideer til brevpapir mm, samt ikke mindst visuel identitet, som du nok også skal have tænkt ind i dit nye visitkort.
Nok er det et nyt visitkort du søger, men tænk lige så meget over din visuelle identitet, som er en samling af både dit logo, de farver du bruger, skrifter og andre elementer, som hænger sammen med dit logo.
Det er ting en god grafiker kan hjælpe dig med.
Avatar billede klaphesten83 Nybegynder
22. juli 2009 - 10:10 #16
Du kunne også prøve http://www.logiprint.dk/.
Jeg har godt nok ikke prøvet deres visitkort, men har for nylig bestilt nogle invitationskort.
De har hvert fald mange layouts til udvalg, men jeg mener man kan da også selv designe sig et kort...