Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2009 - 00:28 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Backup af Windows Vista

Hej alle

Jeg skal lave en backup af min Windows Vista, som skal bruges til at formatér den. Det er en Acer Aspire 5520. Producenten har skrevet, at de bevidst ikke har givet mig en CD med styresystemet på fordi det er meningen, man selv skal brænde det på en CD.

Så hvordan gør jeg det?

På forhånd mange tak.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. juli 2009 - 01:21 #1
Det er antageligt for sent... Muligheden for at brænde den omtalte Cd eller DVD fåes normalt under første opstart af den nye computer, og det er der den skal laves.

Om der alligevel findes en mulighed på din computer ved jeg ikke. Men på nogle modeller ligger der en skjult "recovery" partition på harddisken, som kan genskabe computeren. Det aktiveres typisk med f.eks. <F10> tasten under opstart af computeren. Kig i din manual, og se der om du kan gøre tricket på din.

Ellers:
Mit bedste råd er, at du igen henvender dig til leverandøren for at få en "recovery" Cd/DVD - omend du sikkert kommer til at betale for den.
Avatar billede b-and Novice
15. juli 2009 - 07:50 #2
For at gendanne en Acer til fabriksindstillingerne skal du genstarte og trykke ALT + F 10 3 gange under opstarten, så kommer du i recovery og kan gendanne derfra…
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2009 - 22:50 #3
Okay, mange tak begge to, det virkede det med ALT + F10. (:

Læg et svar, så får I jeres point. (:
Avatar billede b-and Novice
15. juli 2009 - 23:04 #4
Dejligt når det vil som det skal… *SS*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. juli 2009 - 03:16 #5
Enig - Skønt når det flasker sig. :)

Husk nu sikkerhedsprogrammer på din nye installation. ;)
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2009 - 21:34 #6
Jep, det har jeg husket. (:

Mange tak for jeres hjælp!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. juli 2009 - 23:40 #7
Tak for point. :o)
Avatar billede b-and Novice
17. juli 2009 - 10:55 #8
Velkommen... :)